کد خبر: ۹۲۵۱۷۸
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۷

تاکید پزشکیان بر اهمیت تقویت روابط ایران و آفریقای جنوبی

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت تقویت روابط ایران و آفریقای جنوبی در عرصه‌های دوجانبه و نیز همکاری‌های بین‌المللی از جمله در قالب بریکس، گفت: با توجه به ظرفیت‌های متنوع موجود امیدوارم روابط اقتصادی و همکاری‌های تجاری دو کشور هر چه بیشتر رونق یابد.
تاکید پزشکیان بر اهمیت تقویت روابط ایران و آفریقای جنوبی
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود پزشکیان بعد از ظهر امروز - دوشنبه - در دیدار آقای «رونالد ازی لاملا» وزیر روابط و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی که به منظور شرکت در آیین تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ایران سفر کرده است، از پیام تبریک رئیس جمهور آفریقای جنوبی به مناسبت کسب اعتماد ملت ایران از سوی وی و نیز پیام تسلیت و ابراز همدردی این کشور در پی شهادت دکتر رئیسی تصریح کرد: جا دارد از مواضع سیاسی دوستانه آفریقای جنوبی، به خصوص اقدامات دولت این کشور در تسهیل و تسریع در عضویت جمهوری اسلامی ایران در بریکس قدردانی کنم.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت تقویت روابط دو کشور در عرصه‌های دوجانبه و نیز همکاری‌های بین‌المللی از جمله در قالب بریکس، افزود: با توجه به ظرفیت‌های متنوع موجود امیدوارم روابط اقتصادی و همکاری‌های تجاری دو کشور هر چه بیشتر رونق یابد.

پزشکیان همچنین با قدردانی از مواضع سازنده آفریقای جنوبی در دفاع از ملت مظلوم فلسطین اظهار داشت: رژیم آپارتاید صهیونیستی از هیچ جنایتی در قبال فلسطینیان مظلوم غزه فروگذار نکرده و این در حالی است که مدعیان حقوق بشر نه تنها در برابر این جنایات سکوت کرده‌اند، بلکه با تامین سلاح و تجهیزات و توجیه‌گری اقدامات رژیم صهیونیستی، به تداوم و حتی تشدید جنایات این رژیم دامن زده‌اند.

«رونالد ازی لاملا» وزیر روابط و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی نیز در این دیدار ضمن ابلاغ دوباره پیام تبریک رئیس جمهور کشورش به دکتر پزشکیان و نیز تسلیت مجدد شهادت دکتر رئیسی، علاقمندی کشورش به توسعه مناسبات و روابط دوجانبه و نیز بین‌المللی با جمهوری اسلامی ایران از جمله در قالب بریکس را اعلام کرد.

وزیر روابط و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی با اشاره به سابقه ۳۰ ساله روابط دیپلماتیک میان ایران و آفریقای جنوبی، اظهار امیدواری کرد که همکاری‌های گسترده کشورش با ایران در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و همکاری بخش خصوصی دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

رونالد ازی لاملا همچنین با اشاره به اینکه آفریقای جنوبی به دلیل حمایت از حقوق مردم مظلوم فلسطین، به ویژه طرح شکایت از این کشور در دادگاه بین‌المللی تحت انواع فشار‌ها و حتی تهدید‌ها قرار گرفته است، گفت: با وجود همه این فشارها، آفریقای جنوبی به مواضع اصولی خود در قبال فلسطین باور داشته و به تلاش مشترک با کشورهایی، چون جمهوری اسلامی ایران در مسیر احقاق حقوق مردم فلسطین و برقراری آتش‌بس پایدار در غزه و امدادرسانی به فلسطینیان این منطقه ادامه خواهد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین