کد خبر: ۹۲۵۱۹۱
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۹

ژاپن: هند مهمترین شریک اقتصادی توکیو در نقطه عطف تاریخی جهان است

«یوکو کامیکاوا» وزیر امور خارجه ژاپن، امروز (دوشنبه هشتم مرداد) با توصیف هند به عنوان مهم‌ترین شریک اقتصادی این کشور در زمانی که جهان در نقطه عطفی تاریخی قرار دارد، گفت: امیدواریم در آینده نزدیک با دولت هند به رهبری نخست وزیر «نارندرا مودی»، همکاری نزدیک‌تری داشته باشیم.
ژاپن: هند مهمترین شریک اقتصادی توکیو در نقطه عطف تاریخی جهان است
آفتاب‌‌نیوز :

سوبرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند و همتای ژاپنی وی، یوکو کامیکاوا، پس از نشست امروز وزرای گروه چهارجانبه امنیتی موسوم به کواد (QUAD) متشکل از ژاپن، هند، استرالیا و آمریکا، راه‌های تقویت همکاری دوجانبه را بررسی کردند. کامیکاوا اظهار داشت که توکیو مایل است از طریق گفتگو و همکاری، رابطه خود با دهلی‌نو را تعمیق بخشد.

جایشانکار نیز اشاره کرد که همزمان با دهمین سالگرد مشارکت ویژه راهبردی و جهانی هند و ژاپن، این کشور امیدوار است همکاری عمیق‌تری با ژاپن در زمینه‌های اقتصادی، امنیتی و مبادلات فرهنگی داشته باشد.

دو وزیر همچنین بر تقویت همکاری دوجانبه، از جمله پیشرفت پروژه قطار سریع‌السیر، که یک پروژه شاخص بین ژاپن و هند است، تاکید کردند.

پیش از این، وزرای خارجه گروه کواد، از جمله جایشانکار، پس از جلسه‌ای که عصر امروز داشتند، به طور مشترک با فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن دیدار کردند. در طی این دیدار ۲۰ دقیقه‌ای، کیشیدا از پیشرفت‌هایی که در زمینه‌های مختلف همکاری پس از بحث و تبادل نظر بین وزرای خارجه گروه کواد، شامل پنی وونگ، وزیر خارجه استرالیا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، و یوکو کامیکاوا وزیر امور خارجه ژاپن، ابراز خرسندی کرد.

کیشیدا نیز تاکید کرد که ژاپن، هند، آمریکا و استرالیا به همکاری نزدیک خود در سطوح مختلف ادامه خواهند داد.

وزارت امور خارجه ژاپن پس از این دیدار اظهار داشت: در بحبوحه عدم اطمینان روزافزون در شرایط بین‌المللی، همکاری ژاپن، آمریکا، استرالیا و هند برای حفظ اصول و ارزش‌های اساسی اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین