کد خبر: ۹۲۵۲۰۳
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۷

داگلاس امهاف؛ اولین «آقای اول» آمریکا می‌شود؟

اگر آمریکا شاهد اولین آقای اول باشد، این مسئله هم تا حدی تلطیف خواهد شد.
داگلاس امهاف؛ اولین «آقای اول» آمریکا می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

در شرایطی که دموکرات‌ها خود را برای نامزدی کامالا هریس در انتخابات ماه نوامبر آماده می‌کنند، توجه‌ها به سمت همسر او، داگلاس امهاف، جلب شده است که می‌تواند با پیروزی همسرش به اولین «آقای اول» کاخ سفید تبدیل شود.

امهاف، متولد ۱۳ اکتبر ۱۹۶۴ در بروکلین، از خانواده‌ای یهودی است. او در ماتاوان نیوجرسی بزرگ شد و در نوجوانی به کالیفرنیا نقل مکان کرد. امهاف پس از تحصیل در دانشکده حقوق لس‌آنجلس، مسیر حرفه‌ای موفقی را در حوزه وکالت طی کرد و به شریک شرکت‌های بزرگ حقوقی ارتقا یافت. در طول ۳۰ سال فعالیت حقوقی، امهاف سالانه حدود ۱/۲ میلیون دلار درآمد داشت. او در سال ۲۰۲۰ برای جلوگیری از تضاد منافع، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

امهاف و هریس در سال ۲۰۱۴ ازدواج کردند و او همواره حمایت پرقدرت خود را از همسرش در مسیر سیاسی او، از جمله در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در سال ۲۰۲۰، نشان داده است. امهاف دو فرزند بزرگسال از ازدواج قبلی خود دارد که هریس در تربیت آن‌ها نقش داشته است. تجربه سیاسی او منعکس‌کننده هویتش به عنوان اولین همسر یهودی معاون رئیس‌جمهور آمریکاست.

در دوران خدمت همسرش در دولت آمریکا، امهاف به عنوان استاد مدعو حقوق در دانشگاه جورج‌تاون مشغول به کار شد و مسئولیت‌های رسمی متعددی را بر‌عهده گرفت، از جمله نظارت بر اقامتگاه معاون رئیس‌جمهور و مدیریت تیمی از دستیاران. امهاف دفتری در ساختمان اجرایی آیزنهاور، در مجاورت کاخ سفید دارد و با افتخار از فرصت‌های رسمی دیگر مانند رهبری هیات‌های نمایندگی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری در کره جنوبی و فیلیپین سخن گفته است.

با توجه به احتمال پیروزی کامالا هریس در انتخابات آینده، نقش امهاف به عنوان «آقای اول» می‌تواند تحولی تاریخی در ساختار سنتی کاخ سفید ایجاد کند. این موقعیت جدید می‌تواند چالش‌ها و فرصت‌های منحصر به فردی را برای امهاف به همراه داشته باشد و نگاه‌ها را به سمت تغییرات احتمالی در نقش‌های جنسیتی در بالاترین سطوح سیاست آمریکا جلب کند. گفتنی است، آقای اول مانند بانوی اول، نقشی تشریفاتی است و نقشی رسمی به شمار نمی‌رود و وظیفه‌ای برای او تعیین نشده است.

به علاوه، حقوق و دستمزدی برای این مقام تشریفاتی نیز در نظر گرفته نشده و تمامی هزینه‌های این افراد بر‌عهده شخص رئیس‌جمهور از محل درآمد‌های شخصی خود است. پیش‌تر، هزینه‌های رئیس‌جمهور برای تامین لباس برای بانوی اول مورد توجه قرار می‌گرفت، چرا که لباس‌های زنانه بسیار گران‌قیمت هستند. حالا اگر آمریکا شاهد اولین آقای اول باشد، این مسئله هم تا حدی تلطیف خواهد شد.

منبع: روزنامه هفت صبح

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین