کد خبر: ۹۲۵۲۱۲
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۶

بایدن برنامه اصلاحات دیوان عالی آمریکا را اعلام کرد

رئیس جمهور آمریکا امروز برنامه خود برای انجام اصلاحاتی در دیوان عالی آمریکا را اعلام کرد تا در کنگره این کشور مورد بررسی قرار گیرد.
بایدن برنامه اصلاحات دیوان عالی آمریکا را اعلام کرد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش بی بی سی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برنامه‌هایی را برای اصلاحات اساسی در دیوان عالی این کشور اعلام کرد.

این برنامه شامل محدودیت‌های زمانی برای دوره خدمت هر قاضی دیوان عالی و یک مورد جدید برای درج در آئین نامه نحوه رفتار قضات می‌شود.

در حال حاضر، قضات دیوان عالی آمریکا می‌توانند به طور مادام العمر در دیوان عالی کار کنند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین خواستار اجرای به اصطلاح یک اصلاحیه قانون اساسی با عنوان «هیچ‌کس بالاتر از قانون نیست» شده است تا اطمینان حاصل شود که رؤسای جمهور در مقابل پیگرد قانونی برای جرایم مرتکب شده در زمان تصدی خود مصونیت قضائی نداشته باشند.

این در حالیست که حکم اخیر دیوان عالی آمریکا از ادعا‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور مبنی بر مصونیت ریاست جمهوری حمایت کرده بود.

بر اساس گزارش برخی رسانه‌ها، برنامه پیشنهادی بایدن، به دلیل فضای به شدت دوقطبی شده میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها، شانس کمی برای تصویب در کنگره دارد.

به گزارش الجزیره، جو بایدن در واشنگتن پست در این ارتباط مدعی شد: این کشور بر اساس یک اصل ساده و در عین حال عمیق بنا شده است: هیچکس فراتر از قانون نیست! نه رئیس جمهور ایالات متحده؛ نه قاضی دادگاه عالی ایالات متحده و نه هیچ کس. ما می‌توانیم و باید از سو استفاده از قدرت ریاست جمهوری جلوگیری کنیم!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین