کد خبر: ۹۲۵۲۱۷
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۶

وزیر خارجه لبنان: حمله اسرائیل محدود خواهد بود

وزیر امور خارجه لبنان اعلام کرد حمله محدود اسرائیل از نظر ما به این معناست که ضاحیه جنوبی بیروت یا فرودگاه مورد هدف قرار نگیرد.
وزیر خارجه لبنان: حمله اسرائیل محدود خواهد بود
آفتاب‌‌نیوز :

«عبدالله بوحبیب»، وزیر امور خارجه لبنان اعلام کرد تاکیداتی از طرف‌های بین‌المللی دریافت کردیم مبنی بر اینکه حمله قریب الوقوع اسرائیل محدود خواهد بود.

بوحبیب تصریح کرد: ضربه محدود برای ما بدین معناست که ضاحیه جنوبی بیروت یا فرودگاه آن مورد حمله قرار نگیرد.

در همین رابطه، وب‌سایت خبری النشره لبنان به نقل از منبعی آگاه اعلام کرد تاخیر در حمله اسرائیل پس از حادثه مجدل شمس بیانگر آن است که این رژیم به دنبال گسترش دامنه جنگ نیست و در حال جست‌وجوی هدفی نظامی است که منجر به توسعه جنگ یا خروج آن از قواعد کنونی درگیری نشود.

منبع یاد شده اظهار داشت: حزب‌الله پیامی به چندین کشور خارجی ارسال کرده مبنی بر اینکه هرگونه حمله اسرائیل خارج از قواعد درگیری کنونی موجب می‌شود مقاومت پاسخی بدون ضوابط نشان دهد، افزون بر این، اسرائیل از سوی دیگر گروه‌های محور مقاومت مورد هدف قرار خواهد کرد؛ امری که تل‌آویو را واداشت تا به دنبال هدف نظامی بگردد که منجر به تشدید تنش نشود.

حزب‌الله لبنان پیش از این اعلام کرده بود هرگونه سوء استفاده از حادثه «مجدل شمس» برای حمله به لبنان علیرغم تکذیب ارتباط مقاومت با آن، مطمئنا با پاسخی قوی مواجه خواهد شد.

شبکه آرتی عربی به نقل از منابع آگاه در حزب‌الله اعلام کرد: «۱۰ ماه است که جنگ بین ما و دشمن اسرائیلی در جریان است، ما قواعد خاصی را برای این جنگ بر دشمن تحمیل کرده‌ایم.»

منابع مذکور در حزب الله در پاسخ به سوال خبرنگار آرتی در بیروت درباره نحوه برخورد حزب الله با هرگونه حمله احتمالی اسرائیل گفتند: «ما قاطعانه هرگونه ارتباط با حادثه مجدل شمس را تکذیب کردیم، هرگونه تلاش دشمن برای سوء استفاده از این حادثه و حمله به لبنان یقینا با سکوت مقاومت همراه نخواهد شد بلکه ما با آن به عنوان یک تجاوز رفتار کرده و بدان پاسخ خواهیم داد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین