کد خبر: ۹۲۵۲۲۳
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۶

واکنش حماس به ادعای نتانیاهو

عضو دفتر سیاسی حماس بامداد سه‌شنبه ادعای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر ممانعت این جنبش در حصول توافق را پوچ و بی‌اساس توصیف کرد.
واکنش حماس به ادعای نتانیاهو
آفتاب‌‌نیوز :

«عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس»، رژیم صهیونیستی را مقصر عدم حصول توافق آتش‌بس و مبادله اسرا در غزه معرفی کرد.

الرشق بامداد سه‌شنبه گفت: «آنچه نخست وزیر اسرائیل ادعا می‌کند مبنی بر اینکه حماس مانع توافق است، پوچ و بی‌اساس است».

شبکه «الجزیره» به نقل از وی گزارش داد: «نتانیاهو کسی است که دستیابی به توافق را به تعویق می‌اندازد، طفره می‌رود و مانع ایجاد می‌کند».

این مقام حماس توضیح داد: «میانجی‌ها به خوبی می‌دانند که حماس انعطاف و مثبت اندیشی نشان داده، راه را برای دستیابی به توافق باز و بر موانع اسرائیل غلبه کرده است».

طبق این گزارش، الرشق تصریح کرد: «حماس از آنچه در قطعنامه شورای امنیت آمده و نکاتی که در سخنرانی بایدن در رابطه با آتش بس و خروج ارتش اشغالگر از نوار غزه و مبادله اسرا وجود داشت استقبال کرد، در حالی که نتانیاهو با آن‌ها موافقت نکرد».

وبگاه الجزیره به نقل از وی نوشت: «نتانیاهو وقتی می‌گوید با پیشنهاد اسراییل آنگونه که هست و در مورد اصلاحات ارائه شده توسط حماس موافق است، دروغ می‌گوید».

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اضافه کرد: «همه دنیا می‌دانند که نتانیاهو خواسته‌ها و شروط دیگری را مطرح کرده است که در خود پیشنهاد اسرائیل گنجانده نشده و در تمام پیشنهادات میانجی‌گران در تمام دور مذاکرات نیز لحاظ نشده است و آنچه در نشست اخیر رم رخ داد مؤید این موضوع است».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین