کد خبر: ۹۲۵۳۴۴
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱

چرا پرواز استانبول - تبریز به فرودگاه ارزروم بازگشت؟

مسوول روابط عمومی فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: پرواز ساعت ۱.۵ بامداد امروز استانبول - تبریز به دلیل باد جانبی شدید در آسمان تبریز، موفق به نشستن در فرودگاه بین المللی شهید مدنی این شهر نشد و به فرودگاه ارزروم بازگشت.
چرا پرواز استانبول - تبریز به فرودگاه ارزروم بازگشت؟
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی فرودگاه‌های آذربایجان شرقی، «هادی نجاتی» افزود: این پرواز شرکت هواپیمایی «پگاسوس» مجدد از ساعت ۱۴.۵ ظهر امروز از فرودگاه ارزروم عازم تبریز می‌شود.

وی اظهار کرد: این هواپیما به تشخیص خلبان و ضرورت حفظ ایمنی پرواز به سمت فرودگاه ارزروم ترکیه تغییر مسیر داد.

نجاتی، یادآور شد: باد جانبی (Cross Wind) از جمله سخت‌ترین باد‌ها برای پرواز محسوب می‌شود که هواپیما را دچار بیشترین محدودیت برای نشست و برخاست می‌کند و در چنین شرایطی بسته به نوع هواپیما و سمت و سرعت باد، تشخیص انجام یا عدم انجام پرواز یا نشستن و ننشستن هواپیما روی باند فرودگاه بر عهده خلبان است.

آذربایجان شرقی دارای ۲ فرودگاه شهید مدنی تبریز و سهند است.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پرواز‌های داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و ساخته شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و مسیر‌های هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پرواز‌های داخلی و بین المللی به خصوص پرواز‌های عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشور‌های آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می‌شود.

فرودگاه سهند در سال ۱۳۷۴ تاسیس شد و تنها فرودگاه اقماری آذربایجان شرقی محسوب می‌شود که در جنوب این استان قرار گرفته است و سالانه بیش از پنج هزار مسافر از تهران به فرودگاه سهند و بالعکس جابجا می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین