کد خبر: ۹۲۵۴۰۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶

در دفتر رئیس مجلس در روز تحلیف چه گذشت؟

رئیس مجلس شورای اسلامی روز شلوغ کاری خود را با دیدار امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان که برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور در تهران حضور پیدا کرده بود، آغاز کرد.
در دفتر رئیس مجلس در روز تحلیف چه گذشت؟
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس مجلس شورای اسلامی از صبح امروز در دفتر خود در بهارستان میزبان مقامات کشورهای مختلفی بود که به منظور شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به تهران سفر کرده‌اند.

مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ساعت ۱۶ امروز (سه‌شنبه نهم مردادماه) به میزبانی محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

به گفته علیرضا شریفی، رئیس ستاد برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور، نمایندگانی از ۸۶ کشور متشکل از ۱۰۴ هیات و سازمان‌های بین المللی در این مراسم شرکت خواهند کرد.

از روز گذشته فرودگاه امام خمینی میزبان مهمانان خارجی است که از سراسر دنیا برای حضور در این مراسم خود را به تهران رسانده اند. مقامات کشورهای مختلف در حین اقامت در تهران دیدارهایی را با مقامات از جمله رئیس مجلس شورای اسلامی که میزبان اصلی این مراسم است داشته اند.

این دیدارها از صبح امروز که بناست تا ساعتی دیگر مراسم تحلیف در بهارستان برگزار شود، به اوج خود رسیده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی روز شلوغ کاری خود را با دیدار امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان که برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور در تهران حضور پیدا کرده بود، آغاز کرد.

باکیت توروبایف، معاون نخست وزیر قرقیزستان نیز از دیگر مهمانان مراسم تحلیف بود که صبح امروز در راس هیاتی بلندپایه در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کرد و با محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار داشت.

مولن آشیمبایف رئیس مجلس سنای قزاقستان که برای حضور در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به تهران سفر کرده بود، از جمله مهمان‌هایی است که امروز با محمدباقر قالیباف دیدار داشت.

محمد باقر قالیباف در ادامه روز کاری خود با جائو رئیس مجلس مالی نیز دیدار کرد و به گفت وگو با یکدیگر پرداختند.

عثمان بوکوما رئیس مجلس بورکینافاسو نیز با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر روز گذشته (دوشنبه هشتم مرداد ماه) نیز با تعدادی از مقامات کشورهای مختلف که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور در تهران حضور یافته اند، دیدار داشت.

جوهری بن عبدول رئیس مجلس مالزی، موستروان عبدو رئیس مجلس کومور، ماهیندا یاپاابیواردانه رئیس مجلس سریلانکا، آندرو آسیما آمواکو نایب رئیس مجلس غنا از جمله مقاماتی بودند که رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته با آن‌ها دیدار داشت.

محمد باقر قالیباف در دیدار و گفت وگو با مقامات و همتایان خود در کشورهای مختلف تاکید داشت که موضع‌گیری در همه جوامع بین‌المللی و رسانه‌ها در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات وسیع رژیم صهیونیستی نسبت به زنان و کودکان واجب است تا با سکوت برخی جوامع غربی و سازمان‌های بین‌المللی مقابله کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدارهای دو جانبه خاطر نشان کرد: هر انسان مسلمان، مسیحی و یهودی و هر فردی که وجدان دارد باید در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی بایستد و اعلام موضع کند. پیش از اینکه مسأله فلسطین یک موضوع دینی و مذهبی باشد، یک موضوع انسانی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین