کد خبر: ۹۲۵۵۲۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۶

وزیر امور خارجه مصر بر حفظ ثبات لبنان تاکید کرد

وزیر امور خارجه مصر در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود ضمن بررسی تحولات منطقه، بر ضرورت حمایت از لبنان و حفظ ثبات آن تاکید کرد.
وزیر امور خارجه مصر بر حفظ ثبات لبنان تاکید کرد
آفتاب‌‌نیوز :

«بدر عبدالعاطی» وزیر امور خارجه و مهاجران مصر که برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری «مسعود پزشکیان» به تهران سفر کرده است، از «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود تماس تلفنی دریافت کرد.

دو طرف در این تماس تلفنی همچنین به بررسی تماس‌های مصر با طرف‌های مختلف برای کاهش تنش در مرز لبنان و فلسطین اشغالی پرداختند.

وزرای امور خارجه مصر و آمریکا همچنین وضعیت نوار غزه را بررسی کردند. وزیر امور خارجه مصر بر موضع این کشور برای تسریع در دستیابی به برقراری فوری و فراگیر آتش‌بس، ارسال کمک‌های بشردوستانه، تلاش در جهت ارائه دیدگاهی جامع برای حل‌وفصل نهایی مساله فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین و تحقق خواسته‌های مشروع ملت آن تأکید کرد.

دو طرف همچنین مهم‌ترین تحولات مربوط به مذاکرات آتش‌بس و دستیابی به توافقی برای تبادل اسرا و بازداشت‌شدگان و نیز ارسال بیشتر کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را بررسی و بر اهمیت حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کردند.

«احمد ابوزید» سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه مصر گفت که عبدالعاطی در این تماس تلفنی بر ضرورت حمایت از لبنان، حفظ ثبات آن و حمایت از منافع ملت این کشور تأکید کرد.

شامگاه شنبه روستای مجدل شمس در بلندی‌های جولان اشغالی سوریه شاهد وقوع انفجاری بود که در پی آن ۱۲ نفر کشته و شمار دیگری زخمی شدند. در پی این انفجار، رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان را عامل آن معرفی کردند، اما حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ ارتباطی با این انفجار ندارد.

برخی منابع رسانه‌ای نیز فاش کردند که علت انفجار در روستای مجدل شمس، اصابت یک موشک پدافندی خود ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین