کد خبر: ۹۲۵۵۸۰
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۵

لندن: مرگ و ویرانی در غزه غیرقابل تحمل است

دیوید لمی وزیر خارجه انگلیس در اولین سفر خود به منطقه خاورمیانه پس از تصدی پست ریاست دستگاه دیپلماسی لندن، در اظهاراتی تاکید کرد که مرگ و ویرانی در غزه غیرقابل تحمل است.
لندن: مرگ و ویرانی در غزه غیرقابل تحمل است
آفتاب‌‌نیوز :

لمی در اولین سفر خود به عنوان وزیر خارجه انگلیس به فلسطین اشغالی با بیان اینکه مرگ و ویرانی در غزه غیرقابل تحمل است، گفت: این جنگ باید هم اکنون با آتش‌بس فوری متوقف شود، گروگان‌ها (اسیران) آزاد شوند و کمک‌های بشردوستانه بدون هیچ محدودیتی در دسترس مردم غزه قرار گیرد.

وی با اشاره به افزایش بودجه موسسه خیریه انگلیسی موسوم به «یو کِی مِد» (UK.Med) برای ارائه کمک‌های پزشکی در غزه، خاطرنشان کرد: انگلیس ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار پوند اضافه به این موسسه خیریه اختصاص داده است تا از فعالیت‌های آن در غزه به ویژه در بیمارستان‌های صحرایی و بیمارستان الناصر در خان یونس حمایت کند.

لمی با بیان اینکه لندن آماده ایفای نقش میان طرف‌های درگیر برای برقراری آتش‌بس در غزه است، تاکید کرد: جهان به یک (رژیم) اسرائیل امن در کنار یک کشور فلسطینی پایدار و مستقل نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، کی‌یر استارمر نخست‌وزیر انگلیس نیز پیش از این در پیامی به اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی تاکید کرده بود که برقراری آتش‌بس در غزه نیازمند برداشتن گام‌های فوری است.

دفتر نخست‌وزیر انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پیام استارمر به هرتزوگ بر لزوم انجام اقدامات فوری برای برقراری آتش‌بس میان (رژیم) اسرائیل و حماس تاکید شده است تا به این وسیله امکان آزادی گروگان‌ها (اسیران) فراهم شده و کمک‌های بشردوستانه بیشتری برای کسانی که نیاز مبرم به این کمک‌ها دارند، ارسال شود.

در این بیانیه آمده است: نخست‌وزیر انگلیس در پیام خود به هرتزوگ بار دیگر حمایت مستمر لندن از حق (رژیم) اسرائیل برای دفاع از خود مطابق با قوانین بین‌المللی را اعلام کرده است.

به نوشته رویترز، نخست‌وزیر جدید انگلیس اندکی پس از روی کار آمدن در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در هفتم جولای (۱۷ تیر) نیز بر لزوم برقراری آتش‌بس در کوتاه‌ترین زمان ممکن تاکید کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین