کد خبر: ۹۲۵۶۴۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰

سرپرست پلیس مخفی آمریکا: از ترور ترامپ شرمنده‌ایم، اما تقصیر پلیس محلی بود

رییس پلیس مخفی آمریکا که به تازگی به این سمت رسیده پلیس محلی را عامل اصلی خطای منجر به ترور ترامپ دانست.
سرپرست پلیس مخفی آمریکا: از ترور ترامپ شرمنده‌ایم، اما تقصیر پلیس محلی بود
آفتاب‌‌نیوز :

رویترز نوشت: مدیر موقت و جدید سرویس مخفی ایالات متحده گفت: از یک نقص امنیتی که منجر به سوء قصد در ۱۳ ژوئیه برای ترور دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری شد، شرمنده است، اما او در عین حال پلیس محلی را عامل این رخداد دانست.

«رونالد رو» در کمیته فرعی سنا گفت: از محل ترور ترامپ و پشت بامی که کروکس (عامل تیراندازی) روی آن موضع گرفته بود بازدید کردم. آنچه دیدم باعث شرمندگی من شد. من به عنوان یک افسر مجری قانون حرفه‌ای و یک کهنه سرباز ۲۵ ساله در سرویس مخفی، نمی‌توانم از این رخداد دفاع کنم که چرا آن پشت بام بهتر ایمن نشده است.

تیراندازی به رئیس جمهور سابق ایالات متحده یا نامزد حزب جمهوریخواه، یک نقص امنیتی آشکار بود که هفته گذشته به استعفای کیمبرلی چیتل منجر شد.

اما «رو» در ادامه به قانون‌گذاران گفت که سرویس مخفی با این فرض که مقامات محلی ساختمان و سقف آن را پوشش می‌دهند، این اشتباه را مرتکب شده است. اما من به شما اطمینان می‌‎دهم که پلیس مخفی دیگر هیچگاه این اشتباه را تکرار نخواهد کرد.

سرپرست اداره پلیس مخفی آمریکا در عین حال گفت: در بحبوحه نگرانی‌ها در میان دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در مورد خشونت‌های سیاسی بیشتر با تشدید مبارزات انتخاباتی پیش از انتخابات ۵ نوامبر ایالات متحده، اقداماتی را برای جلوگیری از رخ دادن خطا‌های مشابه انجام داده است.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین