کد خبر: ۹۲۵۸۳۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۸

تحریم عامل فساد؛ دولت چهاردهم به دنبال رفع تحریم‌ها

روزنامه دنیای اقتصاد توصیه‌هایی به دولت چهاردهم برای شروع بکار کرده است.
تحریم عامل فساد؛ دولت چهاردهم به دنبال رفع تحریم‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه دنیای اقتصاد توصیه‌هایی به دولت چهاردهم برای شروع بکار کرده است.

دولت چهاردهم برای موفقیت بیشتر نیاز به هماهنگی در تمام ارکان خود دارد، به‌خصوص در حوزه اقتصاد وزرا باید در هماهنگی کامل باهم عمل کنند. در سالیان گذشته گاهی پیش‌آمده که اقدامات یک وزارتخانه نافی عمل دیگری بوده یا اینکه صدور بخشنامه‌‌‌‌‌ها و ابلاغ‌‌‌‌‌ آیین‌نامه‌‌‌‌‌های متعدد منجر به بروز آشفتگی در عرصه اقتصاد شده‌است. این دولت با انتخاب وزرای هماهنگ و البته باانگیزه می‌تواند با حفظ هماهنگی داخلی، مانع از بروز بحران‌های بیرونی شود.

این روزنامه نوشته است: متاسفانه تحریم‌ها به یک آفت دائمی در اقتصاد ایران تبدیل‌‌‌‌‌ شده‌است. البته که حل مسائل مربوط به تحریم‌ها نیازمند تصمیم ملی و فراجناحی است، اما دولت چهاردهم می‌تواند با زمینه‌‌‌‌‌سازی برای اجرای دیپلماسی عزتمند و به قول رایج اخیر «فرصت‌‌‌‌‌گرا» امکان عبور از تحریم‌ها را فراهم‌آورد.

دنیای اقتصاد تاکید کرده است: متاسفانه تحریم‌ها علاوه‌بر تمام مشکلات اقتصادی، منجر به توسعه هرچه بیشتر فساد در اقتصاد ایران شده‌است. ثروت‌‌‌‌‌های بادآورده‌‌‌‌‌ای برای عده‌ای به ارمغان آورده و گروه دیگری را زمینگیر کرده‌است. به‌طور حتم رفع مساله تحریم‌ها در کوتاه‌مدت ممکن نیست ولی می‌تواند یک سرفصل مهم برای دولت به‌شمار آید. دولت چهاردهم نشان‌داده که رویکرد همراهی با جامعه ذی‌نفعان در تمام حوزه‌‌‌‌‌ها را پیش‌‌‌‌‌ گرفته‌است. درصورتی‌که چنین تصمیم و اقدامی همچنان پابرجا بماند و مسیر تعامل به‌‌‌‌‌جای تقابل بنشیند، به‌طور حتم مسائل کشور نیز حل خواهد شد. اصل رفتارهای خردمندانه و دلسوزانه می‌تواند این سرزمین را نجات دهد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین