کد خبر: ۹۲۵۸۴۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵

گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و اردن در مورد تنش‌ها در خاورمیانه

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور با همتای اردنی خود درباره تنش ها و تحولات جاری در منطقه خاورمیانه گفتگو کرد.
گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و اردن در مورد تنش‌ها در خاورمیانه
آفتاب‌‌نیوز :

متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی گفت: که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور امروز با ایمن صفدی، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه و مهاجران اردن، در مورد تنش‌ها و تحولات جاری در خاورمیانه گفتگو کرد.

میلر تصریح کرد: وزیر امور خارجه آمریکا درباره فوریت تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در جنگ غزه که آزادی گروگان‌ها را تضمین می‌کند، کمک‌های بشردوستانه را افزایش می‌دهد و شرایط را برای ثبات گسترده‌تر ایجاد می‌کند، گفتگو کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: بلینکن بر اهمیت جلوگیری از تشدید بیشتر درگیری‌ها تاکید و همچنین از رهبری اردن در ارائه کمک‌های بشردوستانه نجات بخش به غیرنظامیان فلسطینی قدردانی کرد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد روز چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صبح چهارشنبه (۳۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.»

دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری در پیامی در واکنش به شهادت «اسماعیل هنیه»، نوشت: جمهوری اسلامی ایران در پاسداری از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و عزت و اعتبار خود کوتاهی نخواهد کرد و رژیم صهیونیستی به زودی نتایج اقدام بزدلانه و تروریستی خود را خواهد دید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین