کد خبر: ۹۲۵۸۸۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۹

واکنش قطر به ترور اسماعیل هنیه

نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در واکنش به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: صلح منطقه‌ای و بین المللی به شرکای جدی و موضع جامعه جهانی علیه افزایش تنش و بی توجهی به جان ملت‌های منطقه نیاز دارد.
واکنش قطر به ترور اسماعیل هنیه
آفتاب‌‌نیوز :

«محمد بن عبد الرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر که کشورش به عنوان یکی از میانجی‌ها در مذاکرات غیر مستقیم بین جنبش حماس و رژیم اسرائیل برای برقراری آتش بس در نوار غزه و تبادل اسیران بین دوطرف حضور دارد، امروز چهارشنبه افزود: ترور‌ها و افزایش درگیری‌ها سوال‌هایی را در مورد چگونگی انجام مذاکرات که در آن یکی از طرفین، طرف دیگری که با او مذاکره می‌کند را به قتل می‌رساند، ایجاد می‌کند.

به گزارش شبکه الجزیره قطر، پیشتر نیز وزارت خارجه قطر ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را «جنایتی پلید و ناقض قوانین بین‌المللی و انسانی و یک اقدام تنش زا و خطرناک» دانست و آن را محکوم کرد.

وزارت خارجه قطر امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدام جنایتی پلید، تشدید تنش خطرناک و نقض آشکار قوانین بین‌المللی و انسانی است.

وزارت خارجه قطر تاکید کرد: این جنایت ترور و رفتار بی پروایانه اسرائیل در هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه منجر به گسترش هرج و مرج در منطقه و سوختن فرصت‌های صلح می‌شود.

در این بیانیه آمده است: دولت قطر بر موضع ثابت خود در مخالفت با خشونت، تروریسم و اقدامات جنایتکارانه از جمله ترور‌های سیاسی با هر هدف و انگیزه‌ای که باشد، تاکید می‌کند.

وزارت خارجه قطر این ضایعه را به خانواده‌های شهید هنیه و محافظ وی و دولت و ملت فلسطین تسلیت گفت.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از این در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند و علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین