کد خبر: ۹۲۵۸۹۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۳

سوئیس خواستار خروج اتباعش از لبنان شد

سوئیس روز چهارشنبه با اشاره به اوضاع متنشج در خاورمیانه از اتباع خود در لبنان خواست این کشور را ترک کنند.
سوئیس خواستار خروج اتباعش از لبنان شد
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خارجه سوئیس اعلام کرد: وزارت فدرال امور خارجه به اتبعا سوئیسی توصیه می‌کند که در صورت امکان و وجود امنیت، با ابزار‌ها و وسایط خود لبنان را ترک کنند.

این وزارتخانه در بروزرسانی جدید توصیه‌های خود افزود که سفارت سوئیس در بیروت باز خواهد بود و به ارائه خدمات ادامه خواهد داد.

وزارت خارجه سوئیس تصریح کرد: اتباعی که برخلاف این توصیه‌ها تصمیم می‌گیرند در لبنان بمانند و یا به آن کشور سفر کنند، آگاه باشند که اگر اوضاع امنیتی وخیم شود، سوئیس صرفا قادر به ارائه خدمات محدود خواهد بود و احتمالات محدودی برای ارائه کمک در شرایط اضطراری خواهد داشت.

بر اساس توصیه‌های جدید دولت سوئیس، احتمال دارد که اوضاع امنیتی در هر زمانی به طرز قابل توجهی وخیم شود و «حملات هدفمند ممکن است که افراد غیرمرتبط را نیز به خطر اندازد.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، توصیه سوئیس به اتباعش برای ترک لبنان در حالی صادر شد که در ماه‌های گذشته درگیری‌ها میان لبنان و اسرائیل افزایش یافته است.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در حمله‌ای در بیروت فواد شکر از مقام‌های ارشد حزب‌الله لبنان را هدف قرار داد.

همچنین ساعاتی بعد اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در تهران به شهادت رسید.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آن‌ها به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

در پی این اقدام بزدلانه، دولت‌ها، سران و مقامات، گروه‌های مقاومت، سازمان‌ها و نهاد‌های مدنی و شخصیت‌های مختلف سیاسی و دینی در سراسر جهان به این ترور واکنش نشان دادند.

منبع: مشرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین