کد خبر: ۹۲۵۹۳۲
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۸

تلاش آمریکا و انگلیس در شورای امنیت برای مقصر جلوه‌دادن ایران

نمایندگان آمریکا و انگلیس طی جلسه شورای امنیت تلاش کردند که در موضوع ترور رئیس دفتر سیاسی حماس توسط رژیم صهیونیستی، ایران را مقصر جلوه دهند.
تلاش آمریکا و انگلیس در شورای امنیت برای مقصر جلوه‌دادن ایران
آفتاب‌‌نیوز :

علی‌رغم اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» و تجاوز آشکار به حریم ایران، نمایندگان آمریکا و انگلیس در سازمان ملل به تلاشی برای انداختن توپ در زمین تهران متوسل شدند.

«باربارا وودوارد» نماینده انگلیس بامداد پنجشنبه طی سخنرانی در جلسه شورای امنیت، مدعی شد: «تلاش‌های ایران برای بهره‌برداری از رنج مردم غزه را به عنوان توجیهی برای خشونت بیشتر رد می‌کنیم».

شبکه «الجزیره»‌به نقل از وی گزارش داد: «تشدید تنش و چرخه معیوب خشونت در خاورمیانه به نفع کسی نیست و ما خواهان عدم تشدید آن هستیم».

در حالی که این رژیم صهیونیستی است که طی ماه‌های اخیر به نقض حاکمیت و حمله به خاک کشور‌های غرب آسیا پرداخته، اما وودوارد مدعی شد: «ما به امنیت اسرائیل متعهد هستیم و از حق آن برای دفاع از خود حمایت می‌کنیم».

«ناتالی برودهرست» نماینده فرانسه در سازمان ملل طی این جلسه اظهار داشت: «خواستار آتش‌بس فوری در غزه و آزادی گروگان‌ها هستیم. ما خواستار خویشتن‌داری در سراسر منطقه خاورمیانه و دوری از هرگونه تشدید تنش نظامی هستیم».

«رابرت وود» معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز ادعا کرد: «عوامل ایران کسانی هستند که ما را به طرز خطرناکی به یک درگیری گسترده منطقه‌ای نزدیک کرده‌اند».

طبق گزارش الجزیره، وود با ادعای اینکه آمریکا هیچ اطلاع یا ارتباطی با ترور هنیه نداشت، مدعی شد: «آمریکا همچنین هیچ نقشی در واکنش اسرائیل در ۳۰ جولای در لبنان نداشت».

وی با ادعای اینکه رژیم صهیونیستی در برابر عملیات‌های حزب‌الله از خود دفاع می‌کند، افزود: «جنگ گسترده‌تر نه قریب‌الوقوع است و نه اجتناب‌ناپذیر».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین