کد خبر: ۹۲۵۹۴۲
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۵

۹۹ سارق و مالخر در قشم دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان قشم از شناسایی و دستگیری ۹۹ سارق و مالخر و کشف ۱۴۱ فقره پرونده سرقت از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان مرزی خبر داد.
۹۹ سارق و مالخر در قشم دستگیر شدند
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ علی اکبر مرادی روز پنجشنبه افزود: این تعداد سارق و مالخر در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با انواع سرقت در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس در چندین عملیات جداگانه با اقدام های اطلاعاتی و فنی پلیس در شهر قشم، حوزه بخش شهاب و لافت شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: با دستگیری این سارقان ۱۴۱ فقره سرقت خودرو، منزل، دوچرخه، موتورسیکلت و محتویات خودرو کشف و اموال مسروقه نویابی شده به مال باختگان تحویل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم توضیح داد: متهمان برای دادرسی به مرجع قضایی معرفی و با صدور قرار تامین کیفری متناسب روانه زندان شدند.

سرهنگ مرادی خاطر نشان کرد: در انجام سرقت ۲ عامل "انگیزه و شرایط" و "فضای مناسب" برای وقوع سرقت دخیل است که لازم است قشموندان در جلوگیری از ایجاد فضا و بستر مساعد بروز یک عمل مجرمانه توسط بزهکاران به توصیه های پلیس توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تلفن مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در طول شبانه روز همراه قشموندان بوده و پل ارتباطی آنان با ماموران انتظامی است، از ساحل نشینان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس خواست هرگونه موارد مشکوک و ضروری از جمله مزاحمت ها، نزاع و درگیری شدید دسته جمعی، شرارت، تصادفات و وقایع و اتفاقات مهم را به این مرکز اعلام کنند تا پلیس در کمترین زمان ضمن حضور به موقع در محل حادثه بتواند اقدام قانونی متناسب با آن موضوع را انجام دهد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین