کد خبر: ۹۲۵۹۴۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷

هجوم مار‌ها به اصفهان

 سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: با گرم شدن هوا تعداد مار‌ها نیز در این شهر افزایش یافته است چنانکه در ماه گذشته ۵۶ حلقه مار در این شهر زنده‌گیری شد.
هجوم مار‌ها به اصفهان
آفتاب‌‌نیوز :

سرآتشیار محمد شریعتی روز سه‌شنبه افزود: هر سال با شدت یافتن گرمای هوا بخصوص در ماه‌های تیر و اَمرداد با افزایش تعداد مار‌ها در سطح شهر و محل زندگی شهروندان مواجهیم که در این زمینه تماس‌های متعددی را روزانه در باره رویت مار در محل زندگی و کار مردم دریافت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تیر گذشته حدود ۶۰ گزارش در باره وجود مار در منازل و خودروی شهروندان اصفهانی دریافت شد که همکاران آتش نشانی با مراجعه به محل، ۵۶ حلقه آن‌ها را زنده‌گیری و به محیط زیست و طبیعت بازگرداندند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اصفهان به شهروندانی که قصد سفر‌های به خارج از شهر را دارند توصیه کرد که از بسته بودن درب خودروی خود اطمینان حاصل کنند، زیرا بسیاری از این خزندگان از طریق وارد شدن به خودرو یا وسایل شخصی به محیط زندگی شهری راه پیدا می‌کنند.

شریعتی تاکید کرد: شهروندان به محض مشاهده مار با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند و از اقدامات خودسرانه که موجب رفتن مار به مکان‌های غیرقابل دسترس یا مارگزیدگی می‌شود، بپرهیزد.

به گفته کارشنتاسان، مار‌ها با گرم شدن هوا به داخل منازل، خودروها، حیاط و پارکینگ منازل همجوار رودخانه زاینده‌رود و زمین‌های کشاورزی رخنه می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین