کد خبر: ۹۲۶۰۳۹
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵

انتقاد از قطعی ۲ روزه برق صنایع گلستان

رئیس اتاق بازرگانی گرگان، گفت: در حال حاضر ۲ روز قطعی برق در روز‌های دوشنبه و چهارشنبه هر هفته برای واحد‌های تولیدی استان اعمال می‌شود که در ۶ روز کاری حدود ۳۳ درصد تولید از دست می‌رود.
انتقاد از قطعی ۲ روزه برق صنایع گلستان
آفتاب‌‌نیوز :

امیر یوسفی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه تولید، حال و روز خوبی ندارد، اظهار داشت: با وجود شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم، اما در شرایط کنونی، تولید و تولیدکننده شرایط خوبی ندارند. متأسفانه تا در هر جایی با مشکل مواجه می‌شویم و کار به مشکل و گره‌ای برمی‌خورد، فشار‌ها به سمت تولید روانه می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با اشاره به مشکلاتی که قطعی برق در روند تولید به وجود آورده است، گفت: در موضوع ناترازی برق، گاز، منابع پولی و بانکی و ... همیشه بخش تولید است که متضرر می‌شود.

وی افزود: در استانی که ۱۰ درصد برق آن در بخش صنعت مصرف می‌شود چرا باید همان روالی که در استان‌های دیگر که بعضا ۵۰ درصد مصرف آن‌ها در صنایع است، اتفاق بیفتد؟ در حال حاضر ۲ روز قطعی برق در روز‌های دوشنبه و چهارشنبه هر هفته برای واحد‌های تولیدی استان اعمال می‌شود که در ۶ روز کاری حدود ۳۳ درصد تولید از دست می‌رود.

یوسفی با تأکید بر اینکه اقتصاد این استان برپایه کشاورزی است، بیان کرد: در این شرایطی که قرار داریم به طور قطع جهشی در تولید اتفاق نخواهد افتاد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش صادرات استان در سال گذشته، گفت: میزان صادرات از گمرکات استان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۴۸ درصد افزایش یافته و عمده محصولات صادراتی نیز شامل لوله آهنی، پلی استایرن، پنیر، کشمش، خرما و ... بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان یکی از برنامه‌های این اتاق را زمینه‌سازی برای حضور تولیدکنندگان در نمایشگاه‌های خارجی عنوان کرد و گفت: دو نمایشگاه در ماه‌های پیش‌رو در عشق‌آباد ترکمنستان و آلماآتی قزاقستان خواهیم داشت که تلاش می‌کنیم تولیدکنندگان استان با تمام توان در این نمایشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

وی بیان کرد: ترکمنستان و قزاقستان به عنوان کشور‌های همسایه و دسترسی آسان به بازار‌های این کشورها، همواره از شرکای اصلی تجار گلستانی هستند و در سال‌های اخیر نیز صادرات به این کشور‌ها رشد داشته است.

یوسفی افزود: یکی از مزیت‌هایی که درباره قزاقستان داریم اتاق مشترکی است که با قزاقستان داریم، همچنین پرواز‌های گرگان به اکتائو نیز به صورت هفتگی برقرار است و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین