کد خبر: ۹۲۶۰۶۸
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶

گرمای شدید اصفهان از نیمۀ تابستان

 کارشناس ادارۀ کل هواشناسی استان اصفهان گفت: از روز دوشنبه (۱۵ مرداد)، یعنی از میانۀ مردادماه دما به‌طور چشمگیرتری افزایش خواهد داشت. این افزایش دما و ماندگاری گرما تا روز جمعه (۱۹ مرداد) ادامه پیدا می‌کند.
گرمای شدید اصفهان از نیمۀ تابستان
آفتاب‌‌نیوز :

مینا معتمدی با نظر به وضعیت جوی امروز (پنجشنبه ۱۱ مرداد) توضیح داد: از ظهر امروز پنجشنبه تا اواخر دوشنبه (۱۵ مرداد) در مناطق مرکزی به‌طور جزئی، یعنی حدود ۱ درجه، شاهد افزایش دما خواهیم بود. در همین بازه زمانی، بین ۱ تا ۲ درجه دما در مناطق شمالی استان کاهش خواهد یافت.

او تأکید کرد: به‌طورکلی، باید بگویم که نوسانات دما تا روز دوشنبه چندان پررنگ و محسوس نیست. اما از روز دوشنبه، یعنی از میانۀ مردادماه دما به‌طور چشمگیرتری افزایش خواهد داشت. این افزایش دما و ماندگاری گرما تا روز جمعه (۱۹ مرداد) ادامه پیدا می‌کند.

این کارشناس با توجه به افزایش گرما در روز‌های پیش رو خاطرنشان کرد: با نظر به وضعیت پیش‌بینی‌شده باید به حامل‌های انرژی نیز نگاه و در این زمینه تدابیری داشت. مدیریت منابع آب و برق اصفهان در این مقطع (۱۵ تا ۱۹ مرداد) حائز اهمیت است.

معتمدی ضمن نظر به آلودگی هوای فعلی در اصفهان اظهار کرد: وزش باد و فعالیت کانون‌های گرد و خاک که تا امروز جدی است، مخصوصاً در نقاط شمالی و شرقی بر کم‌شدن شعاع دید و کاهش کیفیت هوا اثر می‌گذارد. اما امروز و فردا در نواحی مرکزی، تندباد‌ها و گرد و خاک چندان عمیق نیست.

او شروع موج جدید وزش باد و بلندشدن گرد و غبار را از بعدازظهر روز جمعه (۱۲ مرداد) دانست و بیان کرد: از بعدازظهر فردا این گرد و غبار در تمامی نواحی شمالی، شرقی و مرکزی محسوس خواهد بود. روز‌های شنبه و یکشنبه (۱۳ و ۱۴ مرداد) غلظت آلاینده‌ها در تمامی این نواحی افزایش پیدا می‌کند.

کارشناس ادارۀ کل هواشناسی استان اصفهان دربارۀ پیش‌بینی دما نیز افزود: پیش‌بینی می‌شود که بعدازظهر امروز دمای اصفهان به ۴۳ و نیم درجه تا ۴۴ درجه سانتی‌گراد هم برسد. فردا بیشینه دما ۲۶ درجه سانتی‌گراد است. امروز، خور و بیابانک با ۴۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه اصفهان ثبت شده است. بامداد فردا، بویین و میاندشت با ۱۲ درجه خنک‌ترین نقطۀ اصفهان خواهد بود.

معتمدی دربارۀ بعدازظهر امروز پیش‌بینی کرد: از ظهر امروز به‌بعد با پدیدۀ افزایش ابر در آسمان روبه‌روییم. حتی احتمال می‌دهیم که پدیدۀ رگبار در نواحی شمالی، شمال‌غربی و جنوب‌غربی استان دیده شود. البته این بارش‌ها بسیار جزئی است و اغلب در ارتفاعات رخ می‌دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از سامانۀ پایش کیفی هوای کشور، میانگین کیفیت هوای اصفهان (AQI) تا ساعت ۱۳ امروز (۱۱ مرداد) به عدد ۲۰۷ رسید. در این وضعیت هوا با رنگ بنفش تعریف می‌شود و بنابراین کیفیت جوی اصفهان بسیار ناسالم است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین