کد خبر: ۹۲۶۱۱۲
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۴

ساخت و ساز‌های غیرمجاز کرج نسبت به گذشته فاجعه بار است

رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: شهرداری موظف است نظارت های لازم را در خصوص ساخت و سازها انجام دهد اما حجم و پراکندگی ساخت و سازها بسیار زیاد است.
ساخت و ساز‌های غیرمجاز کرج نسبت به گذشته فاجعه بار است
آفتاب‌‌نیوز :

محمد اسدیان در نطق پیش از دستور یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج به بررسی روند ساخت و ساز غیر مجاز ازسال ۱۳۹۸ تا کنون در منطقه ۴ شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: ساخت و ساز غیرمجاز مانع رعایت حقوق شهروندی می‌شود و تبعات زیادی دارند، نخست اینکه در اراضی کشاورزی تغییر کاربری صورت می‌گیرد که این امر مخالف با اصل حفظ کاربری فضا‌های سبز و اراضی کشاورزی است و دیگر اینکه در ساخت و ساز‌های غیر مجاز مشخصات فنی و مهندسی رعایت نمی‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه بخشی از زمین‌های خالی مربوط به شهرداری و برخی مربوط به جهادکشاورزی است، افزود: شنیده می‌شود برخی از ساخت و ساز‌ها از داخل شورای شهر مدیریت می‌شود، اما در اینجا از همکارانم دفاع می‌کنم.

اسدیان خاطرنشان کرد: استفـاده از فنـاوری نوین در جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز به عنوان یکی از مهم‌ترین روش‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: از شهروندان انتظار می‌رود در هر جایی از شهر هستند چنانچه ساخت و سازی انجام می‌شود به مبادی ذیربط اطلاع دهند.

اسدیان در بخش دیگری از تذکرش به بررسی فرآیند احراز صلاحیت و گزینش نیرو‌های معرفی شده از شهرداری به سازمان قطار شهری به شهردار تذکر داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین