کد خبر: ۹۲۶۱۴۹
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۳

سطل زباله‌های پایتخت در آستانه انفجار

اگر چه مسئول تنظیف شهر تهران اعلام کرده است که وضعیت رفت و روب در پایتخت از گذشته بهتر شده است اما گلایه‌های شهروندان و پر بودن سطل‌های زباله در ساعاتی از روز حکایت دیگری دارد و حاکی از آنست که وضعیت رفت و روب در پایتخت مطلوب نیست.
سطل زباله‌های پایتخت در آستانه انفجار
آفتاب‌‌نیوز :

موضوع نظافت و رفت و روب در شهر تهران از مواردی است که در این دوره از مدیریت شهری بار‌ها از سوی اعضای شورای شهر تهران مورد نقد و انتقاد قرار گرفته است و اعضای شورای شهر تهران تذکرات مکرری را به شهرداری تهران و سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران داده‌اند.

مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه تهران با وسعت تهران نباید شرایط نامناسبی را به لحاظ رفت و روب داشته باشیم، گفت: همه نسبت به این موضوع ایراد می‌گیرند و حق هم دارند و ما نیز همانطور که گفته شد به این شرایط منتقد هستیم، اما باید به این موضوع اشاره شود که شرایط به گونه‌ای است که به راحتی نمی‌توان این فضا را اصلاح کرد، اما علی‌رغم همه این موارد ورود به این مسئله انجام بپذیرد.

سایر اعضای شورای شهر تهران بار‌ها به موضوع رفت و روب و شرایط نامناسب در این بخش در پایتخت انتقاد کرده‌اند و از شهردار تهران خواستند تا این وضعیت تغییر کند.

رضا محمدی مسئول تنظیف شهر تهران مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران در تاریخ ۲۸ تیرماه ۱۴۰۲ از برنامه ریزی این سازمان جهت تغییر وضعیت نظافت و رفت و روب پایتخت خبر داد و گفت: متاسفانه وضعیت نظافت در تهران خوب نیست و إن‌شاءالله طی برنامه‌ریزی صورت گرفته طی یک ماه آینده وضعیت به شرایط حداقلی خواهد رسید.

همچنین در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲، علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران در حکمی رضا محمدی؛ مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با حفظ سمت به عنوان مسئول راهبری و اجرای یکپارچه نگهداشت در حوزه تنظیف شهری منصوب کرد.

اما با گذشته یکسال همچنان وضعیت رفت و روب در تهران مورد گلایه شهروندان قرار دارد و در بسیاری از ساعات سطل‌های زباله مملو از آشغال و... است. هر چند که مسئولان شهری به ویژه سازمان پسماند تلاش‌های را برای تغییر شرایط انجام داده است، اما همچنان..

اگر چه مدیرعامل سازمان پسماند ادعا دارد که وضعیت رفت و روب و نظافت در پایتخت بهتر از گذشته شده است، اما بازدید‌های میدانی و پر بودن سطل‌های زباله در ساعاتی از روز حکایت دیگری دارد...

در همین ارتباط نیر طی هفته‌های گذشته بار دیگر اعضای شورای شهر تهران به وضعیت و شرایط جمع آوری پسماند در تهران انتقاد کرده و از شهرداری تهران خواستند تا در یکسال باقمیمانده از عمر این دور از مدیریت شهری این وضعیت را سر و سامان ببخشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین