کد خبر: ۹۲۶۱۵
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۳
اشپیگل گزارش داد:

اختلاف در ناتو درباره نحوه تعامل با روسیه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک هفته نامه آلمانی در گزارشی از نگرانی آلمان درباره وقوع اختلافات در ناتو درباره نحوه تعامل با روسیه خبر داد. 

هفته نامه اشپیگل در گزارشی به نقل از وزارت امور خارجه آلمان از وقوع اختلاف در ناتو درباره نحوه تعامل با روسیه خبر داد.

به نوشته اشپیگل بعضی از اعضای این ائتلاف نظامی پیشنهاد «راسموسن»؛ دبیر کل ناتو، مبنی بر لزوم شروعی تازه در مناسبات با روسیه را رد می‌کنند.

«راسموسن» هفته گذشته لزوم شروعی جدید در نحوه تعامل با روسیه را پیشنهاد داده بود. این در حالی است که دانمارکیها از ناتو می‌خواهند که روسیه را به عنوان یک قدرت اروپایی بزرگ با نگاه شخصی روی علایق خودش به رسمیت بشناسند.

به نوشته اشپیگل «اولریش براندنبورگ» سفیر آلمان در ناتو در گزارشی خاطر نشان کرد که در بعضی از اعضای جدید ناتو از اروپای شرقی همچنین کانادا و انگلیس بر ابتکار راسموسن درباره نحوه تعامل با روسیه اشکالات واضحی وارد شده است. به عقیده «براندنبورگ» اختلاف و نزاع‌ها در ناتو درباره موضع‌گیری درست در برابر روسیه بعد از این سخنان ادامه دارد.

«براندنبورگ» همچنین از طرف روسیه انتظار هیچ‌گونه واکنش مفید و خیرخواهانه‌ای در برابر درخواست راسموسن نمی‌بیند. 

وی نظریه تهدیدهای مشترک علیه ناتو و روسیه را همچنین در آینده تنها در زمینه‌هایی قابل انتظار می‌بیند که در آنها بین آن دو هیچ‌گونه اختلاف نظری وجود نداشته باشد، نه در مسائل مورد اختلافی همچون مسئله ورود اوکراین و گرجستان به ناتو. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین