کد خبر: ۹۲۶۲۱۲
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶

شهداد برای دوازدهمین روز گرمترین نقطه کشور شد/ هشدار مونسون در کرمان

هواشناسی کرمان ضمن هشدار سیل ناشی از پدیده مونسون اعلام کرد:شهداد امروز (جمعه) با ثبت حداقل دمای ۳۶ درجه سانتیگراد برای دوازدهمین روز متوالی گرم‌ترین صبح را در بین کشور داشته است.
شهداد برای دوازدهمین روز گرمترین نقطه کشور شد/ هشدار مونسون در کرمان
آفتاب‌‌نیوز :

 همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته نیز شهداد با حداکثر دمای ۴۹.۴ درجه سانتیگراد، بالاترین دمای ثبتی در کشور را داشته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان کرمان، لاله زار در شهرستان بردسیر با دمای ۱۴ درجه سردترین و شهداد با دمای ۴۹ درجه گرمترین ایستگاه هواشناسی استان کرمان طی ۲۴ ساعت گذشته بودند؛ بیشینه شهر کرمان ۴۰ درجه و کمینه آن ۲۶ درجه بوده است.

روابط عمومی هواشناسی کرمان همچنین طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و با تاکید بر هشدار هواشناسی شماره ۱۹ خود اعلام کرد: امروز جمعه و طی هفته پیش رو، وزش باد به‌نسبت شدید با انتقال ریزگرد از استان‌های همجوار، خیزش گردوخاک، افزایش غلظت غبار، کاهش دید افقی و کیفیت هوا در استان به ویژه در مناطق شمال غربی، نیمه جنوبی و نوار شرقی استان پیش بینی می‌شود.

این گزارش ادامه داد: همچنین طی این مدت با تقویت فعالیت مونسون در جنوب شرق کشور رخداد رگبار باران و رعد و برق در مناطق جنوبی، جنوب غربی و مرکزی استان محتمل است که با توجه به نوع بارش‌ها جاری شدن رواناب و اختلال تردد در برخی این مناطق دور از انتظار نیست.

همچنین به لحاظ دمایی امروز کاهش نسبی دما در اغلب مناطق را خواهیم داشت و برای روز‌های آینده تداوم هوای گرم پیش بینی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین