کد خبر: ۹۲۶۲۲۶
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷

طلا آماده پرواز شد

قیمت طلای جهانی امروز جمعه به دلیل تقاضای امن و چشم‌انداز کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر تقویت شد و در حالی که فعالان بازار منتظر داده‌های حقوق و دستمزد ایالات‌متحده بودند، برای افزایش هفتگی آماده شد.
طلا آماده پرواز شد
آفتاب‌‌نیوز :

طلا ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۲۴۵۵ دلار و ۳۶ سنت درهر اونس رسید که تنها ۲۸ دلار از رکورد ۲۴۸۳ دلار و ۶۰ سنت در جولای فاصله داشت. قیمت‌ها در هفته حدود سه درصد افزایش یافته است. قیمت طلای آمریکا با ۰.۸ درصد افزایش به ۲۴۹۹ دلار و ۵۰ سنت رسید.

سرمایه‌گذاران گزارش حقوق‌ودستمزد ایالات‌متحده را که منتشر می‌شود برای نشانه‌های بیشتر در مسیر سیاست پولی زیر نظر خواهند داشت. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز چهارشنبه گفت که اگر اقتصاد ایالات‌متحده مسیر مورد انتظار خود را دنبال کند، ممکن است نرخ بهره در ماه سپتامبر کاهش یابد.

طبق ابزار FedWatch، شرط‌بندی معامله‌گران برای کاهش نرخ ۵۰ واحدی در سپتامبر از ۱۱.۸ درصد در اوایل این هفته به ۲۹.۵ درصد افزایش یافت.

آجی کدیا، مدیر شرکت Kedia Commodities در بمبئی گفت اگر شاهد تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی باشیم، قیمت طلا می‌تواند از مرز ۲۵۰۰ دلار آمریکا عبور کند. اگر قیمت‌ها از سطح ۲۵۲۰ دلار آمریکا عبور کنند، هدف فنی بعدی ۲۵۷۰ دلار آمریکا است.

شمش به عنوان پوششی در برابر ریسک‌های ژئوپلیتیکی و اقتصادی در نظر گرفته می‌شود و نرخ‌های پایین‌تر هزینه فرصت نگهداری دارایی را کاهش می‌دهد. ایپ جان رانگ، استراتژیست بازار IG گفت که هجوم برای دارایی‌های امن به برخی از جریان‌های خالص به سمت طلا در بحبوحه محیط ریسک گسترده‌تر کمک کرد.

سهام آسیایی و بازده خزانه داری ایالات متحده پس از ضعیف‌تر از حد انتظار داده‌های کارخانه‌های ایالات‌متحده که ترس از بدتر شدن چشم انداز اقتصادی را برانگیخت، کاهش یافت.

رویترز گزارش کرد که در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۷ درصد افزایش به ۲۸.۷۶ دلار رسید و پلاتین ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۶۴.۹۲ دلار رسید. هر دو فلز به سمت سود هفتگی پیش رفتند. پالادیوم با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۰۴.۳۹ دلار رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین