کد خبر: ۹۲۶۲۳۱
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴

باقری خطاب به بورل: قطعا از حق ذاتی خود برای مجازات باند جنایتکار صهیونیستی استفاده می‌کنیم

سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اقدام تروریستی اخیر رژیم اسرائیل تصریح کرد: ایران قطعا از حق ذاتی و مشروع خود برای مجازات باند جنایتکار صهیونیستی استفاده خواهد کرد.
باقری خطاب به بورل: قطعا از حق ذاتی خود برای مجازات باند جنایتکار صهیونیستی استفاده می‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، درخصوص تبعات اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و پیامد‌های سیاسی و امنیتی این جنایت بزرگ در نقض امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و نقض ثبات منطقه‌ای به رایزنی پرداخت.

باقری ضمن اشاره به حضور انریکه مورا به نمایندگی از اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهور عنوان کرد: اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه در تهران علاوه بر تجاوز به تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و نقض حاکمیت ملی ایران، موجب به خطر انداختن صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی شده و ایران قطعا از حق ذاتی و مشروع خود برای مجازات باند جنایتکار صهیونیستی استفاده خواهد کرد.

* تقبیح اقدام برخی از کشور‌های اروپا در همراهی با آمریکا

سرپرست وزارت امور خارجه در ادامه این گفتگو به برگزاری جلسه فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست جمهوری اسلامی ایران اشاره و اقدام برخی کشور‌های اروپایی در همراهی با آمریکا در جلوگیری از محکومیت ترور شهید هنیه از سوی شورای امنیت را تقبیح کرد.

باقری عنوان کرد: این اقدام برخی کشور‌های اروپایی و نیز سکوت آن‌ها در قبال جنگ افروزی صهیونیست‌ها در یمن و لبنان، موجب ترغیب و تشویق این رژیم در تداوم اقدامات تجاوزکارانه خود شده که منجر به مخاطره انداختن صلح و ثبات در منطقه خواهد شد.

* تأکید بورل بر حق مشروع ایران در دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیت سرزمینی خود

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با تأکید بر حق مشروع جمهوری اسلامی ایران در دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیت سرزمینی خود، نسبت به افزایش تنش و شکل‌گیری یک جنگ تمام‌عیار در منطقه و آثار و عوارض آن برای مردم منطقه ابراز نگرانی کرد. 

سرپرست وزارت امور خارجه ایران در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا باید در راستای ایفای مسئولیت خود برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، با اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی مانع از استمرار جنایات این رژیم شود، چرا که عدم اقدام جدی طرف اروپایی برای مهار رژیم صهیونیستی موجب تشویق باند جنایتکار حاکم در تل‌آویو به جنگ افروزی و به خطر انداختن صلح و ثبات و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین