کد خبر: ۹۲۶۲۴۳
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۴
لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی-نپال

پیروزی والیبال زنان ایران مقابل سریلانکا

تیم ملی والیبال زنان ایران در دومین مسابقه خود در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی ۲۰۲۴ موفق به شکست سریلانکا شد تا نخستین پیروزی خود را به دست آورد.
پیروزی والیبال زنان ایران مقابل سریلانکا
آفتاب‌‌نیوز :

مسابقات لیگ ملت‌های آسیای مرکزی ۲۰۲۴ زنان از روز پنج‌شنبه ۱۱ مرداد در شهر کاتماندو کشور نپال آغاز شد و به مدت هفت روز پیگیری می‌شود.

تیم ملی والیبال زنان ایران که با سرمربی جدید و ترکیبی از بازیکنان جوان در این مسابقات شرکت کرده است، امروز (جمعه ۱۲ مرداد) در دومین دیدار خود به مصاف سری‌لانکا رفت سه بر دو به پیروزی رسید.

به گزارش فدراسیون والیبال، شاگردان لی دو هی در ست سوم و چهارم ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۳ مغلوب حریف شدند، اما در سه ست اول، دوم و پنجم به ترتیب با امتیاز‌های ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۱۲ و ۱۵ بر ۱۱ موفق به شکست حریف شدند تا دو امتیاز این دیدار را کسب کنند.

دیانا رشیدی، معصومه قدمی، شقایق حسن خانی، سپیوند دست برجن، پریا حاجتمند، مبینا غفاریان و کیمیا کیانی ترکیب شروع کننده تیم ایران در این مسابقه بودند.

مبینا کریمی، یلدا جعفری، لعیا افزونی، یاسمن کارگر، یسنا آهنکوب‌رو، درسا فلاح و آسیه حسنی دیگر بازیکنان تیم ملی زنان ایران در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی هستند.

تیم ایران در ست نخست رقابت نزدیکی با حریف داشت، اما کم کم کنترل مسابقه را در دست گرفت و در نهایت ۲۵ بر ۲۰ فاتح میدان شد.

ملی‌پوشان جوان والیبال زنان ایران در ابتدای ست دوم چهار امتیاز متوالی به دست آوردند تا سرمربی سری‌لانکا مجبور به گرفتن وقت استراحت فنی شود، اما روند خوب تیم ملی زنان ادامه یافت و در امتیاز ۱۵ تیم ایران اختلاف امتیاز خود با حریف را به هشت رساند. تیم ایران در نهایت این ست را نیز با امتیاز ۲۵ بر ۱۲ به سود خود پایان داد تا نخستین امتیاز خود در این رقابت‌ها را کسب کند.

دو امتیاز نخست ست سوم به تیم سری‌لانکا رسید، اما بازیکنان ایران در امتیاز سوم و پنجم مسابقه را برابر کردند. در ادامه تیم ایران پیش افتاد و در امتیاز ۱۲ موفق به ایجاد اختلاف پنج امتیازی با حریف شد، اما دو تیم در امتیاز‌های ۱۶ تا ۱۸ برابر شدند. در ادامه به دلیل افزایش اشتباهات فردی بازیکنان ایران تیم سری‌لانکا کنترل مسابقه را در دست گرفت و ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی رسید.

در ست چهارم نیز دو امتیاز ابتدای مسابقه به سری‌لانکا رسید. در امتیاز ۶ بر ۳ به سود سری‌لانکا لی دو هی وقت استراحت فنی گرفت تا اختلاف امتیاز دو تیم افزایش نیابد. با افزایش اعتماد به نفس بازیکنان سری‌لانکا و اشتباهات فردی تیم ایران، حریف اختلاف پوئن‌های خود را افزایش داد به گونه‌ای که در امتیاز ۱۵ بر ۵ به سود سری‌لانکا، سرمربی ایران دوباره وقت استراحت درخواست کرد. در نهایت این ست نیز ۲۵ بر ۱۳ به سود سری‌لانکا پایان یافت تا دو تیم در ست شماری و کسب یک امتیاز مسابقه برابر شوند.

تیم ملی والیبال زنان ایران نتیجه ست پنجم را ۱۵ بر ۱۱ به سود خود پایان داد تا پس از جدالی ۱۳۵ دقیقه‌ای سه بر دو فاتح این دیدار شود و به نخستین برد خود در این رقابت‌ها دست یابد. عملکرد داوران این مسابقه اعتراض‌هایی از سوی دو تیم به ویژه سری‌لانکا را به همراه داشت.

لی دو هی به عنوان سرمربی، افسانه شکوهی‌فر (سرپرست)، فاطمه شعبان‌خمسه، سرگل علیزاده و مائده حامدی (کمک مربیان)، راضیه دوستی (آنالیزور) و سارا کیانی‌فر (فیزیوتراپ) کادر فنی تیم ایران در این رقابت‌ها را تشکیل می‌دهند.

تیم ملی والیبال زنان ایران که در مسابقه نخست خود مغلوب هند شده بود، ساعت ۱۵ فردا (شنبه ۱۳ مرداد) در سومین مسابقه خود به مصاف مالدیو می‌رود و در دیگر مسابقه روز سوم، هند و نپال مقابل یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد.

این رقابت‌ها به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و در پایان چهار تیم برتر به مرحله نیمه‌نهایی صعود خواهند کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین