کد خبر: ۹۲۶۳۰۸
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵

ترس الهلال از هیولای آلمانی استقلال/ کدام استقلالی نیمار را مهار می‌کند؟

با توجه به گروه بندی غیر رسمی اعلام شده برای اولین دوره رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا، احتمال اینکه استقلال و الهلال با یکدیگر بازی کنند بسیار زیاد است مگر اینکه شکل قرعه کشی در آخرین لحظات عوض شود.
ترس الهلال از هیولای آلمانی استقلال/ کدام استقلالی نیمار را مهار می‌کند؟
آفتاب‌‌نیوز :

لیگ نخبگان آسیا از اواخر شهریور اولین دوره خود را به رخ اهالی فوتبال خواهد کشید و فرم قرعه کشی و دیدار‌های آن کاملاً با لیگ قهرمانان متفاوت است. اگر بحث‌های غیر رسمی و اطلاعات ارائه شده در فضای مجازی درست باشد، استقلال و الهلال در مرحله گروهی این مسابقات به مصاف یکدیگر خواهند رفت. دو تیم آبی پوش منطقه خاورمیانه که در زمره تیم‌های پرافتخار و پر تماشاگر آسیا هم به حساب می‌آیند. سابقه رویارویی آن‌ها به بالغ بر ۳۳ سال می‌رسد و بدون شک اگر در لیگ نخبگان به مصاف هم بروند، کار بسیار جذاب خواهد شد.

در حسرت ستاره سوم

اولین مسابقه رسمی استقلال ایران و الهلال عربستان آذر ماه سال ۱۳۷۰ برگزار شد. استقلال به عنوان مدافع عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا به قطر رفته بود تا از عنوان خود دفاع کند و الهلال که چند ماه قبل از آن مسابقات توسط پرسپولیس از جام در جام آسیا حذف شده بود، شکل و شمایلی شبیه به یک مار زخمی را داشت. بازی مرحله مقدماتی با یک گل به نفع الهلال تمام شد، اما این دو تیم در فینال دوباره به هم رسیدند. مسابقه‌ای که در پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی یک بر یک تمام شد و البته داور در چند صحنه از جمله هنگام به ثمر رسیدن گل تساوی الهلال با عربستانی‌ها مهربانانه‌تر برخورد کرد. سرانجام در ضیافت پنالتی‌ها الهلال توانست استقلال را شکست بدهد و حسرت ستاره سوم بر دل نماینده ایران بماند.

اولین پیروزی با حجازی

استقلال آذر سال ۱۳۷۵ در مرحله نیمه نهایی جام در جام باشگاه‌های آسیا دوباره به مصاف الهلال رفت و این بار مسابقه به میزبانی شهر ریاض برگزار شد. این دیدار در حالی آغاز شد که ناصرحجازی اسطوره فقید استقلال کمتر از ۲۰ روز قبل از آغاز مرحله نیمه نهایی جام در جام به استقلال آمده و جانشین منصور پورحیدری دیگر اسطوره فقید آبی پوشان پایتخت شده بود. انصافاً استقلال در آن مسابقه خوب کار کرد، ولی کار دوباره به ضربات پنالتی کشید و آبی‌های عربستانی بر حریف ایرانی خود فائق آمدند.

سرانجام طلسم پیروز نشدن استقلال مقابل الهلال در اسفند سال ۱۳۷۷ شکسته شد. مرحله یکچهارم نهایی جام باشگاه‌های آسیا به صورت متمرکز در ورزشگاه القطاره شهر العین امارات برگزار می‌شد و استقلال به لطف گل‌های فرهاد مجیدی و سیروس دین محمدی توانست الهلال پرستاره که در مجموع ۷ ملی‌پوش از عربستان و کشور‌های دیگر در اختیار داشت را با نتیجه دو بر یک شکست بدهد. در آن مسابقه نیز ناصرحجازی هدایت استقلال را بر عهده داشت.

کار تاریخی قلعه نویی

استقلال اسفند سال ۱۳۸۱ در اولین دوره پیکار‌های لیگ قهرمانان آسیا دوباره به میزبانی امارات مقابل الهلال ایستاد و برابر این تیم شکست خورد، اما در فروردین سال ۱۳۹۲ با امیر قلعه نویی دست به کار بزرگی زد. استقلال چند ماه قبل از صعود تیم ملی به مرحله نهایی جام جهانی ۲۰۱۴، توانست الهلال عربستان را در ریاض با نتیجه ۲ بر یک شکست بدهد. این اولین پیروزی استقلال مقابل الهلال در خانه حریف بود. البته فراموش نکنیم که استقلالی‌ها بازی برگشت را در تهران به الهلال باختند، اما در مجموع به عنوان تیم اول از گروه صعود کردند.

هیولایی به نام شفر

بدون هیچ شک و تردیدی هنوز هم گروهی از هواداران الهلال وقتی نام "وینفرد شفر" را می‌شنوند، از آن واهمه پیدا می‌کنند. مرد آلمانی که به عنوان سرمربی استقلال از نیمه دوم زمستان سال ۱۳۹۶ تا نیمه اول بهار سال ۱۳۹۸ طی ۴ مسابقه استقلال و الهلال در لیگ قهرمانان، سه بار با آبی پوشان ایرانی موفق به شکست دادن حریف پرمدعای عربستانی شد. شفر در میان سرمربیان استقلال بهترین کارنامه را مقابل الهلال دارد.

 مامور گرفتن انتقام مجیدی

برسیم به آخرین رویارویی استقلال و الهلال در عرصه لیگ قهرمانان آسیا. مسابقه‌ای که شهریور سال ۱۴۰۰ به میزبانی امارات برگزار شد. استقلال در آن دیدار انصافاً ضعیف‌تر از الهلال بازی کرد و در نهایت هم با دو گل مسابقه را به حریف پرقدرت خود باخت، ولی فرهاد مجیدی از استقلال جدا نشد و تیم خوبی بست که ماحصل آن قهرمانی در لیگ بیست و یکم حرفه‌ای بدون حتی یک شکست بود. حالا اگر این دو تیم دوباره با هم مواجه شوند قطعاً هواداران استقلال دوست دارند جواد نکونام انتقام شکست فرهاد مجیدی را از الهلال بگیرد.

مامور مهار نیمار!

الهلال ستارگان فراوانی را در اختیار دارد که نیمار برزیلی مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. اگر این بازیکن به مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا برسد و مقابل استقلال بازی کند باید ببینیم جواد نکونام کدام بازیکن را مامور مهار این ستاره خواهد کرد؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین