کد خبر: ۹۲۶۳۷۴
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲

مشاور وزیر دفاع ترامپ: آمریکا به اندازه کافی برای درگیری با ایران آماده نیست

«آمریکا به اندازه کافی آماده نیست، ما در سراسر دنیا پراکنده شدیم. نیرو‌های نظامی ما احتمالاً کمتر از دهه‌های گذشته هستند. من فکر نمی‌کنم که ما آماده درگیری با کشور‌های توانمند هستیم. ما در سی سال گذشته به روی درگیری با رقبایی که ارتش، نیروی هوایی و دریای نداشتند تمرکز کردیم.»
مشاور وزیر دفاع ترامپ: آمریکا به اندازه کافی برای درگیری با ایران آماده نیست
آفتاب‌‌نیوز :

مشاور ارشد وزیر دفاع آمریکا در دولت دونالد ترامپ در یک مصاحبه به بررسی شرایط منطقه غرب آسیا و اسرائیل پرداخت.

داگلاس مک‌گرگور، سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا در مصاحبه خود درباره احتمال درگیری آمریکا با ایران گفت: «آمریکا به اندازه کافی آماده نیست، ما در سراسر دنیا پراکنده شدیم. نیروهای نظامی ما احتمالاً کمتر از دهه‌های گذشته هستند.»

وی که در زمان کریستوفر میلر سرپرست وزارت دفاع آمریکا در دولت ترامپ مشاور او بود، در این باره ادامه داد: «من فکر نمی‌کنم که ما آماده درگیری با کشورهای توانمند هستیم. ما در سی سال گذشته به روی درگیری با رقبایی که ارتش، نیروی هوایی و دریای نداشتند تمرکز کردیم.»

مک‌گرگور همچنین درباره احتمال گسترش درگیری‌ها گفت: «اکنون با احتمال جدیِ درگیری با نه تنها ایران و دیگر کشورها در خاورمیانه مواجه هستیم. اگر ما موفق به یک جنگ بزرگ منطقه‌ای شویم، چین و روسیه تماشاچی نخواهند ماند».

وی درباره قدرت ارتش آمریکا تشریح کرد: «ما دیگر در مقابل حمله‌ها شکست‌ناپذیر نیستیم… ما مشکلات زیادی داریم… و از همه مهم‌تر ما ادوات و تجهیزات سابق را نداریم. این دیدگاه در خاورمیانه و شرق اروپا وجود دارد که ما به اندازه کافی قوی نیستیم.»

مک‌گرگور در ادامه با اشاره به نفوذ رژیم صهیونیستی در آمریکا گفت: «نتانیاهو می‌داند که ایالات متحده آمریکا چگونه کار می‌کند (و مدیریت می‌شود). او می‌داند که اکنون او نفوذ و کنترل بیشتری در اعمال ما در مسائل سیاست خارجی و سیاست دفاعی در واشنگتن دارد، بیشتر از هر کسی که در پست ریاست‌جمهوری آمریکا فعالیت می‌کند.

وی درباره لابی‌های رژیم اسرائیل بیان کرد: «لابی اسرائیل به هدفی رسید که از سال‌ها پیش به دنبال آن بود. این که حمایت بی‌چون و چرای دولت آمریکا را در هر کاری که می‌خواهد انجام دهد، داشته باشد. او می‌داند که این شرایط پایدار نیست، اما می‌داند که اکنون این کنترل را دارد. در نتیجه آن او می‌خواهد از این فرصت استفاده کند.»

سرهنگ بازنشسته آمریکایی راجع به اهداف اسرائیل در افزایش نفوذ خود در آمریکا گفت: «(نتانیاهو معتقد است که) الان وقت آن است که اسرائیل یک هژمونی نظامی و سیاسی دائمی یهودی_اسرائیلی در منطقه ایجاد کند. تا نه تنها اسرائیل بزرگ را ایجاد کند، بلکه به همه بفهماند که که اسرائیل صاحب قدرت است و او این کار را دارد انجام می‌دهد، چون مطمئن است که حمایت ما را دارد.»

وی با اشاره به افزایش تنش‌ها در غرب آسیا ادامه داد: «ایران قطعا در جایگاهی است که می‌تواند بخش عظیمی از اسرائیل را با موشک‌های خود با خاک یکسان کند و ترکیه نیز یکی از بزرگترین و تواناترین نیروهای زمینی در جهان را دارد و می‌تواند در ۳۰ روز ۲ میلیون نفر را وارد میدان جنگ کند. اسرائیل در چند موقعیت مختلف ترکیه را تحریک کرده است. یکی در قبرس، یکی در جنوب لبنان.»

مک‌گرگور در ادامه درباره افزایش تنش‌ها میان ترکیه و رژیم صهیونیستی اضافه کرد که اردوغان اخیراً تأکید کرده است که جنوب لبنان مؤلفه‌ای بسیار مهم در امنیت راهبردی ترکیه است. اگر لبنان حمله و نابود شود، تأثیر استراتژیک بسیار بدی بر ترکیه خواهد گذاشت و ترکیه نه تنها در مسئله مهاجران درگیر خواهد شد، بلکه مستقیماً در داخل کشور در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

وی همچنین افزود: «در نتیجه اردوغان گفته است که اگر اسرائیل این اقدامات را در لبنان انجام دهد، ترکیه واکنش نشان خواهد داد. اسرائیل به نقطه‌ای رسیدند که با دو احتمال جدی درگیری مواجه هستند. اول ایران و دیگر ترکیه (در صورتی که اسرائیل به جنوب لبنان وارد شود). اما نتانیاهو به این نتیجه رسیده است که با کمک آمریکا می‌تواند با همه خطرها برخورد کند که من فکر می‌کنم اشتباه است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین