کد خبر: ۹۲۶۴۰۶
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷

آل کثیر ذخیره علیپور شد؟

دو مهاجم اصلی پرسپولیس در اولین بازی جدی گاریدو زمانی یکسان برای اثبات خود داشتند.
آل کثیر ذخیره علیپور شد؟
آفتاب‌‌نیوز :

پرسپولیس در اولین بازی دوستانه در اردوی ترکیه با ۵ گل الاهلی بحرین را برد. در فوتبال نتایج بازی‌های دوستانه پیش فصل اصلاً مهم نیست و هیچکس در هیچ کجای دنیا به این نتایج استناد نمی‌کند، حتی اگر تیمی بزرگ را برده باشید. این بازی‌ها صرفاً برای این است که مربیان سیستم‌های مد نظر خود را تمرین و نفرات را در پست‌های مختلف محک بزنند.

وقتی تیمی صاحب یک مربی جدید می‌شود، به خصوص اگر آن مربی اهل آن کشور نباشد، بازی‌های دوستانه بسیار مهم‌تر می‌شوند، چون آن مربی باید علاوه بر هماهنگ کردن مهره‌هایش در بازی‌های دوستانه و محک زدن سیستم‌های مختلف، بازیکنان قدیمی و جدید را هم ببیند و آن‌ها را در پست‌های مختلف بسنجد. از این منظر اردوی ترکیه و اولین بازی جدی دوستانه پرسپولیس زیر نظر گاریدو مهم بود. پرسپولیس تیمی است که هواداران میلیونی دارد و آن‌ها فقط از تیمشان قهرمانی می‌خواهند. به این ترتیب همیشه مهم‌ترین قسمت زمین برای هواداران پرسپولیس خط حمله بوده است.

از ابتدای حضور گاریدو صحبت بر این بود که او یک مهاجم نامدار و گلزن خارجی می‌خواهد. اما از جایی به بعد گاریدو نظرش را عوض کرد و گفت به همین مهاجمانی که دارد راضی است. پس حالا تکلیف همه روشن و مشخص و کم نیستند کسانی که به رقابت بین دو مهاجم اصلی پرسپولیس علاقمند باشند. آن‌ها که از نزدیک شاهد تمرینات گاریدو بوده اند می‌گویند در سیستم مدنظر او تیمش با یک مهاجم بازی می‌کند. یعنی از بین عیسی آل کثیر و علی علیپور یک نفر در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت. از این رقابت حساس‌تر و جذاب‌تر کجا سراغ دارید؟

مربی اسپانیایی در برابر الاهلی بحرین هر دو مهاجم اصلی تیمش را در ترکیب گذاشت و به هر دو نفر به اندازه یکسان فرصت داد! او هم بازی با دو مهاجم را تمرین کرد و هم شرایطی یکسان در اختیار دو نفر گذاشت تا خود را نشان بدهند، یعنی درست ۶۷ دقیقه و هر دو در ترکیب که اعتماد به نفس یکسان هم داشته باشند. 

راس دقیقه ۶۷ و در تعویض همزمان، علی علیپور جای خود را به علیرضا خدادادی داد و عیسی آل کثیر جای خود را به ابوالفضل بابایی، اما تا آن لحظه پرسپولیس با سه گل از حریف خود پیش بود و مرور عملکرد دو مهاجم اصلی قرمز‌ها حالا برای همه مهم است. دو مهاجم با تجربه و کهنه کار که ویژگی‌های مشترک زیادی دارند و همین مسئله کار مقایسه را سخت‌تر می‌کند.

علیپور و آل کثیر هر دو در لباس پرسپولیس سابقه کسب عنوان بهترین گلزن تیم در بیش از یک فصل را دارند، یعنی آن‌ها هواداران را عادت داده‌اند که از ایشان توقع گل زنی و کسب نتیجه پیروزی برای تیم داشته باشند. از آن مهمتر گلزنی در بازی‌های بزرگ است، به خصوص دربی که همه می‌دانند برای هواداران استقلال و پرسپولیس چه اهمیتی دارد!

علیپور و آل کثیر هر دو بیش از یک بار در دربی دروازه استقلال را باز کرده‌اند و هر دو با گلزنی، زمینه‌ساز پیروزی پرسپولیس و شادی هواداران شده‌اند. این یعنی ما با دو مهاجم محبوب از نظر سکوها، با تجربه و با کارنامه قابل قبول روبرو هستیم و حالا نگاه کنید به کارنامه عملکرد این دو مهاجم در ۶۷ دقیقه حضور در زمین با لباس پرسپولیس برابر الاهلی بحرین.

علیپور ۳ فرصت گلزنی و دو گل؛ آل کثیر ۳ فرصت گلزنی بدون گل؛ با این آمار به وضوح مشخص می‌شود که فعلا علیپور برنده دوئل در خط حمله پرسپولیس و مهاجم اصلی گاریدو در لیگ بیست و چهارم و لیگ نخبگان آسیا خواهد بود! در آخرین بازی دوستانه در تهران هم علیپور دبل کرد، اما نباید فراموش کرد که عیسی در همان روز‌های اول تمرین زیر نظر گاریدو مصدوم و در آن مسابقه بازی نکرد. او تازه از مصدومیت برگشته و این موضوع هم باید مدنظر باشد. البته که بازی با الاهلی نکات بسیار دیگری هم برای شناخت پرسپولیس گاریدو داشت، مثلاً گلزنی دوباره ایوب العملود که از او یک سوپر قهرمان تازه وارد برای هواداران پرسپولیس ساخته است، اما مسلماً مهمترین نکته معمای خط حمله بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین