کد خبر: ۹۲۶۴۶۲
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۱

سودای ژاپن برای نزدیک شدن به این کشور‌ها

نخست‌وزیر ژاپن قصد دارد با تاکید بر مخالفت توکیو با تلاش‌های یک‌جانبه برای تغییر وضعیت موجود با استفاده از زور، بین کشورهای آسیای مرکزی با چین و روسیه شکاف ایجاد کند.
سودای ژاپن برای نزدیک شدن به این کشور‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

فومیو کیشیدا قصد دارد در نشست سران موسوم به «پنج بعلاوه یک» با رهبران ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ترکمنستان در روز‌های ۱۹ تا ۲۲ مردادماه دیدار کند.

پنج کشور آسیای مرکزی همگی جمهوری‌های سابق شوروی بوده و قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی به رهبری روسیه هستند.

واشنگتن و توکیو روز یکشنبه اعلام کردند که ایالات متحده نیرو‌های نظامی خود در ژاپن را در حالی که دو کشور برای تعمیق همکاری‌های دفاعی پیش می‌روند، در گامی گسترده برای مدرن سازی اتحاد خود در مواجهه با تهدیدات امنیتی فزاینده در آسیا، بازنگری خواهد کرد.

در آسیای مرکزی، چین در حال گسترش نفوذ اقتصادی خود از طریق توسعه زیرساخت‌های این کشور با ابتکار کمربند و راه است و بزرگترین شریک تجاری بزرگ کشور‌های این منطقه محسوب می‌شود.

همچنین انتظار می‌رود که کیشیدا در این اجلاس با کشور‌های آسیای مرکزی برای ترویج کربن‌زدایی، توسعه شبکه‌های لجستیک و پرورش منابع انسانی به عنوان بخشی از تلاش‌های ژاپن برای حمایت از توسعه اقتصادی متکی به خود و پایدار در منطقه، همکاری کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین