کد خبر: ۹۲۶۴۷۱
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۱

انگلیس خواستار خروج شهروندان خود از لبنان شد

دولت انگلیس از شهروندان خود در لبنان خواسته است که به علت ترس از وقوع جنگ همه‌جانبه بین اسرائیل و مقاوت لبنان و درگیری منطقه ای گسترده‌تر، فورا این کشور را ترک کنند.
انگلیس خواستار خروج شهروندان خود از لبنان شد
آفتاب‌‌نیوز :

«دیوید لامی»، وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای گفت: «تنش‌ها در منطقه بالا است و وضعیت ممکن است به سرعت بدتر شود.»

طبق گزارش نشریه انگلیسی «گاردین»، وزیر خارجه انگلیس افزود: «در حالی که ما شبانه روز برای تقویت حضور کنسولی خود در لبنان تلاشمی کنیم، پیام من به اتباع انگلیسی در آنجا واضح است، همین حالا لبنان را ترک کنید.»

تاکنون، آمریکا و استرالیا نیز خواستار خروج شهروندان خود از لبنان شده اند.

درخواست کشور‌های خارجی برای خروج شهروندان خود از لبنان در بحبوحه تشدید تنش‌ها در منطقه پس از ترور «فؤاد شکر» فرمانده ارشد حزب‌الله در بیروت و «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، منتشر شده است.

در پی اقدامات تروریستی رژیم اسرائیلی، دبیرکل حزب‌الله لبنان خطاب به صهیونیست‌ها گفت: نمی‌دانید از کدام خطوط قرمز عبور کرده‌اید. آیا تصور می‌کنید هنیه را در تهران ترور می‌کنید و ایران سکوت می‌کند؟ باید منتظر خشم و انتقام این امت باشید.

سید حسن نصرالله همچنین گفت آنچه در ضاحیه جنوبی بیروت اتفاق افتاد، یک تجاوزگری بود که پاسخ در پی خواهد داشت.

وی افزود: وارد مرحله جدیدی شده‌ایم و فشار بر همه جبهه‌ها برای وادار کردن مقاومت به تسلیم شدن، به هیچ وجه موفقیت‌آمیز نخواهد بود. 

سید نصرالله خاطرنشان کرد: پاسخ مقاومت به ترور شهید فواد شکر ثابت و غیرقابل بحث است و دشمن و آنانی‌که از این رژیم حمایت می‌کنند، قطعا باید منتظر پاسخ بعدی ما باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین