کد خبر: ۹۲۶۵۱۹
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۰

اوکراین: زیردریایی روسیه را در دریای سیاه غرق کردیم

ارتش اوکراین روز شنبه سوم اوت اعلام کرد که یک زیردریایی روسیه را در کریمه اشغالی غرق کرده است. این ارتش همچنین گفت که به فرودگاهی در جنوب روسیه و همچنین انبار‌های نفت و تاسیسات ذخیره‌سازی سوخت در مناطق بلگورود، کورسک و روستوف حمله کرده است.
اوکراین: زیردریایی روسیه را در دریای سیاه غرق کردیم
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع روسیه در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که زیردریایی تهاجمی «روسوف آن دون» این کشور به قعر دریای سیاه رفته است.

ستاد کل ارتش روسیه همچنین گفت که حملات اوکراین به بندر سواستوپول کریمه صدمات بسیاری را به چهار پرتابگر سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ «تریامف» وارد کرده است.

مقامات روسیه روز شنبه همچنین اعلام کردند که نیرو‌های اوکراینی در طول شب گذشته حملات پهپادی گسترده‌ای را به مناطق مختلفی از روسیه انجام دادند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور در مجموع ۷۵ پهپاد را در مناطق هم‌مرز با اوکراین از جمله بلگورود، کراسنودار، کورسک، اوریول، روستوف، وورونژ و ریازان رهگیری و سرنگون کرده است.

بنابر این بیانیه، همچینین یک پهپاد دیگر بر فراز دریای آزوف سرنگون و سی و شش پهپاد نیز بر فراز منطقه روستوف سرنگون شدند.

واسیلس گولوبف، فرماندار روستوف طی بیانیه‌ای گفت که این منطقه مورد حمله در مجموع ۵۵ پهپاد قرار گرفته است. او با این حال مشخص نکرد که چه تعداد از پهپاد‌ها سرنگون شده‌اند و تنها گفت که «تاسیسات انبارة در مناطق موروزوفسک و کامنسکی متحمل آسیب شده‌اند.

از سوی دیگر، روسیه با استفاده از بمب‌های هدایت شونده، هواپیما‌های جنگی و همچنین پیاده‌نظام ظرف یک هفته گذشته پیش‌روی گسترده‌ای در مناطق نزدیک پوکروفسک داشته است.

پاسی پارپینن، تحلیل‌گر نظامی در گفتگو با رویترز گفت: «روسیه در طول یک هفته گذشته حدود ۵۷ کیلومتر مربع را تحت کنترل درآورده است. این یکی از بزرگترین پیشرفت‌های روسیه از ماه آوریل تا کنون به شمار می‌آید.»

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیرو‌های این کشور در هفته گذشته پنج شهرک را در منطقه دونتسک تصرف کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین