کد خبر: ۹۲۶۵۸۵
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰

۱۰ فیلم سینمایی بزودی ساخته می‌شوند

شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی به تازگی با ۱۰ فیلمنامه موافقت کرده است که نام فیلمسازانی همچون منوچهر هادی، محمدحسین لطیفی و محمدحسین فرحبخش درمیان آن‌ها دیده می‌شود.
۱۰ فیلم سینمایی بزودی ساخته می‌شوند
آفتاب‌‌نیوز :

در روز‌های پایانی دولت سیزدهم سازمان سینمایی پرونده کاری خود را با ارائه مجوز ساخت فیلم‌هایی سینمایی می‌بندد تا این سازمان را به رئیس جدید خود تحول دهد. در چند روز اخیر صدور مجوز تولید برای آثار سینمایی و مستند و فیلم کوتاه و همچنین فیلم غیر سینمایی به عدد ۴۸ رسیده است. قرار است این ۴۸ فیلم در گونه‌های مختلف در دولت جدید پزشکیان آثار خود را بسازند.

شورای صدور پروانه نمایش آثار غیر سینمایی با ساخت ۵ عنوان فیلم بلند داستانی، ۱۵ عنوان فیلم مستند داستانی و ۱۸ عنوان فیلم کوتاه داستانی و غیرسینمایی موافقت کرد. همچنین شورای صدور پروانه ساخت نیز مجوز ۱۰ فیلمنامه را برای تولید صادر کرده است.

· «پنجره فولاد» کارگردانی محمدحسین لطیفی و نویسندگی هنگامه خاموشی سرابی. لطیفی برای ساخت دوازدهمین فیلم خود به نام «پنجره فولاد» پروانه ساخت گرفته که تهیه‌کنندگی آن را مهدی عظیمی میرآبادی برعهده خواهد داشت. لطیفی سال گذشته فیلم «غریب» را که اثری دفاع مقدسی درباره شهید محمد بروجردی بود را روی پرده داشت.

· «داماد فراری» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدحسین فرحبخش و نویسندگی الهه سعادتی نیز دیگر فیلمنامه تازه مجوز گرفته است. فرحبخش در این سال‌ها بیشتر تهیه‌کنندگی کرده و سال ۱۳۹۵ فیلم «پا تو کفش من نکن» را کارگردانی کرده است.

· منوچهر هادی که این روز‌ها در تئاتر فعالیت بیشتری در مقام تهیه کننده دارد، قرار است به نویسندگی بابک کایدان و تهیه‌کنندگی مهدی محرابی «عنبر نسارا» (نام موقت) را بسازد. «حدود هشت صبح» آخرین فیلم هادی است که دو سال قبل ساخته شد.

· «هر چی تو بگی؟!» هم به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی مرتضی آتش زمزم نیز در حالی پروانه ساخت گرفته که آخرین فیلم آتش‌زمزم با نام «دروغ‌های زیبا» هنوز اکران نشده است.

· «آریو هوش مصنوعی» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی فرزاد اژدری از دیگر فیلم‌هایی است که پروانه ساخت خود را گرفته، «عملیات مهدکودک» یکی از فیلم‌های این کارگردان است که اکران خود را در سال‌های اخیر داشته.

· «من ماندنی هستم» به تهیه‌کنندگی مجید استکی، کارگردانی و نویسندگی بهروز باقری سجزی، «کیک قهوه» به تهیه‌کنندگی مجتبی متولی، کارگردانی حسینعلی میری رامشه و نویسندگی مهدی علیمیرزایی از دیگر فیلم‌هایی هستند که مجوز ساخت خود را گرفتند.

علی ملاقلی پور آخرین بار «کتونی زرنگی» را برای تلویزیون ساخت، سریالی از سال ۹۸ تولید و هنوز روی آنتن نرفته، این فیلمساز جوان «قندون جهیزیه» را در سینما ساخت و حالا به سراغ چگوارا رفته، «چگوارا بازی» به تهیه‌کنندگی ابوذر پورمحمدی، کارگردانی و نویسندگی علی ملاقلی پور پروانه ساختش را گرفت.

· «فرمول عشق» به تهیه‌کنندگی عبداله باکیده، کارگردانی محسن آقاخان و نویسندگی شهریار صابری و «انتخاب من» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی محمد عرب نیز پروانه ساخت گرفتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین