کد خبر: ۹۲۶۶۲۹
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷

پیش‌بینی مقامات آمریکا از احتمال حمله ایران در روز دوشنبه

مقامات آمریکایی و اسرائیلی پیش بینی می‌کنند ایران روز دوشنبه در واکنش به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس در تهران، پایتخت این کشور، به اسرائیل حمله کند. حمله ایران ممکن است از همان پایگاه‌هایی انجام شود که این کشور در ۱۳ آوریل عملیات خود علیه اسرائیل را از همان پایگاه‌ها انجام داد، اما به احتمال زیاد دامنه حملات جدید گسترده‌تر خواهد بود و ممکن است حزب الله نیز در این حملات مشارکت داشته باشد.
پیش‌بینی مقامات آمریکا از احتمال حمله ایران در روز دوشنبه
آفتاب‌‌نیوز :

مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه حمله ایران به فلسطین اشغالی به احتمال زیاد در روز دوشنبه صورت خواهد گرفت، اعلام کردند ایران و حزب الله در حال انجام ملاحظات پایانی طرح نظامی خود و تصویب آن در سطح سیاسی هستند.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات آمریکایی و اسرائیلی پیش بینی می‌کنند ایران روز دوشنبه در واکنش به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس در تهران، پایتخت این کشور، به اسرائیل حمله کند.

در همین حال سه مقام آمریکایی و اسرائیلی به رسانه‌های آمریکایی گفته‌اند که پیش‌بینی آن‌ها مبتنی بر این است که ایران روز دوشنبه به اسرائیل حمله کند.

مقامات آمریکایی به اکسیوس گفتند: حمله ایران ممکن است از همان پایگاه‌هایی انجام شود که این کشور در ۱۳ آوریل عملیات خود علیه اسرائیل را از همان پایگاه‌ها انجام داد اما به احتمال زیاد دامنه حملات جدید گسترده‌تر خواهد بود و ممکن است حزب الله نیز در این حملات مشارکت داشته باشد.

بنا به گزارش اکسیوس، مقامات آمریکایی و اسرائیلی با اشاره به اینکه نمی‌دانند ایران و حزب‌الله حمله‌ای هماهنگ خواهند کرد یا جداگانه وارد عمل خواهند شد، تصریح کردند که به نظر می‌رسد ایران و حزب‌الله همچنان در حال کار روی نهایی کردن طرح‌های نظامی خود و تایید آن‌ها در سطح سیاسی هستند.

این منبع نوشت: بایدن روز جمعه از تقویت نیروهای خود در منطقه خبر داد به این امید که بتواند با این کار به بازدارندگی و تاثیرگذاری بر برنامه‌های نظامی ایران و حزب الله مبادرت کند در حالیکه ایران و حزب الله در حال بررسی نحوه واکنش هستند.

گفتنی است مقامات آمریکایی و اسرائیلی مدعی شدند که در حمله سیزدهم آوریل، اردن با رهگیری پهپادهای ایرانی، نقش مهمی در جلوگیری از به هدف خوردن آن‌ها ایفا کرد و به هواپیماهای آمریکایی و اسرائیلی اجازه داد از حریم هوایی این کشور برای رهگیری پهپادهای ایرانی استفاده کنند و آن‌ها امیدوارند در صورت لزوم، این همکاری اردن بار دیگر تکرار شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین