کد خبر: ۹۲۶۷۲۱
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱

آقای پزشکیان بازار سرمایه را دریابید!

شاخص کل بورس تهران دیروز با ریزش ۶۲ هزار واحدی به عدد رقم ۲ میلیون و ۶ هزار واحد رسید. باوجود اینکه یکی از دلایل این اتفاق، تنش‌های سیاسی اخیر بود اما این موضوع که بازار سرمایه طی چند هفته اخیر تقریبا رها شده است را نمی‌توان نادیده گرفت.
آقای پزشکیان بازار سرمایه را دریابید!
آفتاب‌‌نیوز :

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات دیروز، قریب به ۶۲ هزار واحد سقوط کرد. به عبارت دیگر از رقم ۲ میلیون و ۶۸ هزار واحد در تاریخ ۱۰ مرداد، به رقم ۲ میلیون و ۶ هزار واحد در امروز رسیده است. آخرین باری که شاخص کل بورس این میزان کاهش را تجربه کرد، مرداد ماه سال ۹۹ بود.

این ریزش به حدی بود که حتی حسین عبده تبریزی، مشاور اقتصادی پزشکیان، در این خصوص پیامی به فعالان بازار سرمایه منتشر کرد: «اینجانب تا امروز شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ کوچکترین دخالتی در شرایط جاری بازار نداشته و در مورد افراد یا موضوعات بازار نیز با هیچ یک از اعضا و ارکان دولت جدید صحبتی نکرده‌ام. امروز صبح مدیریت سازمان از اینجانب و چند نفر دیگر از فعالان بازار و مدیران قبلی سازمان دعوت کردند که در مورد وضعیت جاری و اقداماتی که باید از فردا صورت گیرد، نظر مشورتی بدهیم، و این کار انجام شد. از همه سرمایه‌گذاران و فعالان بازار سرمایه درخواست می‌کنم، با توجه به ناترازی‌ها و مشکلات جاری، به هر شیوه که صلاح می‌دانند به حفظ آرامش بازار کمک کنند. مهم‌ترین ابزار در این عرصه بی‌توجهی به شایعات و خبر‌های نادرستی است که با نیات مختلف انتشار می‌یابد. بی‌شک دولت آقای دکتر پزشکیان متعهد به برنامه‌هایی است که مطرح کرده و به‌رغم هر شرایط محیطی، برنامه‌های خود را دنبال خواهد کرد.»

یکی از عوامل سقوط بورس اتفاقات سیاسی مانند شهادت اسماعیل هنیه بود. یکی از دلایل اصلی دیگر را می‌توان رهاسازی بازار سرمایه دانست که در چند هفته گذشته اتفاق افتاد.

انتظاراتی که پس از موفقیت مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری توسط فعالان بازار سرمایه ایجاد شد این بود که شاخص کلی که یک روز بعد از انتخاب پزشکیان سبزپوش شده بود، به مسیر خود ادامه دهد. اما از آنجا که بازار سرمایه صرفا بر اساس جوسازی جلو نمی‌رود، این روند ادامه نداشت.

در همین راستا و باتوجه به اینکه شاخص کل روند نزولی به خود گرفته، نیاز است رئیس جمهور با فعالان بورس، طبق وعده‌ای که پیشتر داده بود و باوجود سقوط بورس، هنوز محقق نشده است، به گفتگو بنشیند. علاوه بر آن، تیم اقتصادی دولت و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار باید هرچه سریعتر انتخاب شوند تا سیاست‌هایی اتخاذ شود که از روند نزولی بیشتر بورس جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین