کد خبر: ۹۲۶۷۳۵
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲

تنش جدی میان فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های لیگ برتری

اکثریت قریب به اتفاق تیم‌های لیگ برتری در وضعیت کنونی در زمره باشگاه‌های زیان‌ده و بنگاه‌های ورشکسته اقتصادی به شمار می‌روند.
تنش جدی میان فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های لیگ برتری
آفتاب‌‌نیوز :

دریافت ۳ درصد بودجه سالیانه باشگاه‌ها توسط فدراسیون به عنوان حق عضویت آنها، جرایم میلیاردی کمیته انضباطی، پاداش‌های ای‌اف‌سی به تیم‌های ملی در صورت صعود به مراحل بالاتر و... از جمله دریافتی‌های فدراسیون است، تا جایی که فدراسیون پس از صعود تیم ملی به نیمه نهایی جام ملت‌های قطر بیش از یک میلیون دلار از ای‌اف‌سی دریافت کرده است. این در حالی است که فدراسیون فوتبال برخلاف کشور‌های دیگر نه تنها در لیگ برتر پرداختی ندارد بلکه خواهان دریافت مبالغ از زیرمجموعه‌های خود است.

 جدیدترین خواسته فدراسیون و شخص مهدی تاج پرداخت ۳۵ میلیارد تومانی از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال است که بنا به ادعای رئیس فدراسیون این مبلغ برای تجهیز ورزشگاه تختی تهران و میزبانی سرخابی‌ها در این ورزشگاه هزینه خواهد شد. این در حالی است که ۹۰ درصد از تیم‌های ایرانی دولتی هستند و هیچ کدام از این تیم‌ها ورزشگاهی ندارند که بخواهند برای رفع ایرادات و استانداردسازی ورزشگاه‌های خودشان هزینه کنند، در واقع این تیم‌ها مستأجر هستند و پس از هر بازی هزینه‌ای بابت اجاره ورزشگاه پرداخت می‌کنند.

 در این شرایط باشگاه‌ها بدون دریافت حق پخش به حیات خود ادامه می‌دهند و برای برآورده کردن خواسته هواداران خود تلاش می‌کنند. امسال با مطرح شدن بحث استانداردسازی ورزشگاه‌ها شکاف عمیقی بین تیم‌های لیگ برتری و فدراسیون فوتبال بوجود آمده چرا که رؤسای فدراسیون خواهان پرداخت پول توسط تیم‌های لیگ برتری هستند. تاج در جدیدترین اظهارات خود به برگزاری اردوی تیم‌ها در کشور ترکیه و امارات واکنش نشان داد و اعلام داشت که «برای تجهیز ورزشگاه‌ها از تیم‌ها خواستیم که هزینه کنند که البته تیم‌ها مدعی شدند پولی ندارند، اگر پول نبود که نصف تیم‌های لیگ برتر به ترکیه و دبی نمی‌رفتند.» این در حالی است که اکثر ورزشگاه‌های کشورمان در اختیار شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است و این شرکت که از تیم‌ها اجاره دریافت می‌کند، باید برای تجهیز و استانداردسازی ورزشگاه‌ها هزینه کند که البته با توجه به شرایط موجود، به نظر می‌رسد وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهد و به این دلیل مسئولان فدراسیون به تیم‌های لیگ برتری فشار وارد می‌کند تا بخشی از هزینه‌ها را تیم‌ها پرداخت کنند، این در حالی است که این تیم‌ها برای برگزاری اردوی پیش فصل و تأمین نیاز‌های خود با مشکلات مالی بسیار زیادی مواجه هستند و این موضوع نشان دهنده ورشکستگی فوتبال ایران است.

منبع: ایران ورزشی 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین