کد خبر: ۹۲۶۷۷۶
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۴

جلوگیری از معاملات سوداگرانه ملکی با قانون ثبت معاملات

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول و اعتبارزدایی از اسناد عادی موجب می‌شود که اموال مردم دارای هویت مشخص، ثابت و رسمی باشند.
جلوگیری از معاملات سوداگرانه ملکی با قانون ثبت معاملات
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالجلال ایری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول مصوب مجلس که به تازگی به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده و تأثیر آن در امنیت معاملات ملکی گفت: قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، برای معاملات صوری و کاغذی که غیر رسمی انجام می‌شود در نظر گرفته شده و با طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول، جلوی کلاهبرداری‌ها در این زمینه گرفته می‌شود.

 ایری در ادامه توضیح داد: از سوی دیگر تصویب این قانون، منجر به امنیت دادن به سرمایه‌ها و اموال مردم شده و باعث می‌شود که اموال مردم دارای یک هویت مشخص و ثابت و رسمی باشند و به این ترتیب، جلوی معاملات صوری و سوداگرانه را هم می‌گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول می‌تواند به میزان خیلی زیادی جلوی زمین خواری‌ها را نیز بگیرد؛ زیرا در این شیوه تمام معاملات، شناسنامه‌دار می‌شوند و هر نقل و انتقالی باید ثبت شود. به همین خاطر از فروش یک ملک به چند نفر جلوگیری شده و افراد نمی‌توانند با یک برگه عادی غیررسمی، ملک را خرید و فروش کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین