کد خبر: ۹۲۶۷۸۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۶

امکان استقرار موشک‌های هسته‌ای توسط روسیه در پاسخ به اقدامات غرب

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز (یکشنبه) اظهار داشت: ممکن است زمانی فرا برسد که مسکو در پاسخ به اقدامات غرب، نیاز به استقرار موشک‌های هسته‌ای داشته باشد.
امکان استقرار موشک‌های هسته‌ای توسط روسیه در پاسخ به اقدامات غرب
آفتاب‌‌نیوز :

سرگئی ریابکوف در گفتگو با شبکه تلویزیونی «روسیا-۱» در این باره تصریح کرد: تایید می‌کنم که اگر ولادیمیر پوتین فرمانده کل نیرو‌های مسلح روسیه و ارتش ما اعلام کند که به مهمات ویژه برای حامل‌های خاصی نیاز داریم، این کار انجام خواهد شد.

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: با این حال آن‌ها [فرمانده کل قوا و ارتش روسیه]باید طبق مجموعه‌ای از عوامل این تصمیم را بگیرند. [اما این موضوع را]رد نمی‌کنم که ممکن است زمانی فرا برسد که به آن [ استقرار موشک‌های هسته‌ای]نیاز باشد.

پیش از این، آمریکا و آلمان در بیانیه مشترکی اعلام کردند که واشنگتن برای نشان دادن تعهد خود به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و دفاع اروپا، استقرار تسلیحات دوربرد در آلمان را در سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد کرد.

در همین پیوند، رئیس‌جمهوری روسیه به واشنگتن هشدار داد که مسکو، پایبندی خود به تعلیق یکجانبه استقرار تسلیحات ضربتی میان‌برد و با برد کوتاه‌تر را در صورت مستقر شدن موشک‌های دوربرد آمریکایی در آلمان متوقف خواهد کرد.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن نیز در واکنش به این تصمیم گفته بود: این طرح‌ها احتمال مسابقه تسلیحاتی موشکی را افزایش می‌دهد و می‌تواند به تشدید کنترل نشده منجر شود.

پیش از این، اولاف شولتس صدراعظم آلمان اعلام کرده بود که برای جلوگیری از استقرار موشک‌های آمریکایی، روسیه باید به درگیری در اوکراین پایان دهد.

شولتس در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین، استقرار موشک‌های آمریکایی در خاک آلمان از سال ۲۰۲۶ میلادی را عاملی بازدارنده توصیف کرد و اظهار داشت: اولین کاری که روسیه باید انجام دهد این است که جنگ تهاجمی علیه اوکراین را متوقف کند و از تلاش برای فتح کل این کشور دست بردارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین