کد خبر: ۹۲۶۷۸۷
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵

ادعای آمریکا: تحرکات در منطقه دفاعی است

یک مقام کاخ سفید روز یکشنبه ادعا کرد که افزایش حضور نیروها و تجهیزات نظامی این کشور در خاورمیانه یک اقدام دفاعی است که با هدف کاهش تنش ها انجام می شود.
ادعای آمریکا: تحرکات در منطقه دفاعی است
آفتاب‌‌نیوز :

جاناتان فاینر، معاون مشاور شورای امنیت ملی کاخ سفید، در شبکه سی‌بی‌اس گفت: هدف کلی کاهش تنش در منطقه، بازدارندگی و دفاع در برابر حملات احتمالی و اجتناب از درگیری‌های منطقه‌ای است.

فاینر افزود که آمریکا و اسرائیل برای هر احتمالی آماده می‌شوند.

وی ادامه داد که در ماه آوریل، زمانی که ایران پس از حمله اسرائیل به کنسولگری آن در دمشق پایتخت سوریه، با پهپاد و موشک به اسرائیل حمله کرد، "شرایط بسیار نزدیک به جنگ" بود.

فاینر ادعا کرد که واشنگتن می‌خواهد در صورت بروز مجدد چنین وضعیتی آماده باشد.

به گزارش ایرنا، آستین وزیر دفاع آمریکا روز گذشته در اظهاراتی با بیان اینکه جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه امکان پذیر است، تاکید کرد: همه از برقراری آتش‌بس در غزه سود خواهند برد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که برای کاهش‌تنش‌های منطقه‌ای در خاورمیانه و دفاع از رژیم صهیونیستی دستور داده است جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی بیشتری در مناطق تحت فرماندهی مرکزی و اروپایی ارتش این کشور مستقر شوند.

مقام‌های آمریکایی روز جمعه اعلام کردند که واشنگتن در پاسخ به تهدیدات ایران و نیرو‌های وابسته به آن در غزه، لبنان و یمن مبنی بر حمله به اسرائیل در روز‌های آینده برای انتقام ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، آماده ارسال جنگنده‌های بیشتری به خاورمیانه است.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد روز چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین