کد خبر: ۹۲۶۷۹۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۴

حملات اوکراین در خرسون ۱۴ زخمی بر جای گذاشت

یک مقام روسیه در منطقه خرسون گفت که حملات اوکراین از جمله تهاجم به یک فروشگاه به شهر «اولشکی» در این منطقه دستکم ۱۴ زخمی بر جای گذاشت.
حملات اوکراین در خرسون ۱۴ زخمی بر جای گذاشت
آفتاب‌‌نیوز :

آندری آلکسینکو فرماندار اولشکی یکشنبه اظهار کرد در اولین حملات اوکراین که یک فروشگاه را هدف قرار داد، هشت نفر زخمی شدند.

وی افزود، حملات پهپادی اوکراین سپس ساختمان‌های شهر را هدف قرار داد که به زخمی شدن ۶ تن دیگر منجر شد.

این در حالی است که روسیه در ماه‌های اخیر پیشروی خود را در شرق اوکراین شدت بخشیده و مناطق مهمی را تصرف کرده است.

پیشروی‌های ارتش روسیه در خاک اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که اوکراین از کمبود شدید نیروی انسانی در ارتش رنج می‌برد و مقامات کی یف براساس پیش بینی‌ها و پیامد‌های احتمالی انتخابات پیشرو در آمریکا، نگران هستند، زیرا که ممکن است به زودی مجبور به مذاکره درباره اراضی اوکراین شوند.

آمریکا و کشور‌های غربی در پاسخ به اقدامات روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیارد‌ها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

این در حالی است که غربی‌ها در تازه‌ترین اقدام کمکی خود به اوکراین جنگنده‌های اف-۱۶ را در اختیار کی‌یف گذاشتند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین یکشنبه تحویل جنگنده‌های اف-۱۶ که مدت‌ها مورد انتظار این کشور بود را تایید و اعلام کرد که خلبانان اوکراینی پرواز با این جنگنده‌های ساخت آمریکا را برای عملیات‌هایی در داخل این کشور آغاز کرده‌اند.

رئیس‌جمهوری اوکراین ادامه داد: ما منتظر اف-۱۶‌های بیشتر هستیم و بسیاری از دوستان ما اکنون در حال آموزش [درباره نحوه کار با این جنگنده‌های ساخت آمریکا]هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین