کد خبر: ۹۲۶۷۹۹
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۷

علت اصلی مرگ ناگهانی کودکان

در مطالعه‌ای که برای درک بهتر مرگ‌های ناگهانی و غیرمنتظره در کودکان خردسال طراحی شده است، که معمولاً در هنگام خواب اتفاق می‌افتد، محققان تشنج‌های مختصر همراه با تشنج عضلانی را به عنوان یک علت بالقوه شناسایی کرده‌اند.
علت اصلی مرگ ناگهانی کودکان
آفتاب‌‌نیوز :

کارشناسان تخمین می‌زنند که سالانه بیش از ۳۰۰۰ خانواده در ایالات متحده یک نوزاد یا کودک خردسال خود را به طور غیرمنتظره و بدون توضیح از دست می‌دهند. بیشتر نوزادان مبتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد یا SIDS هستند، اما ۴۰۰ مورد یا بیشتر شامل کودکان ۱ ساله و بالاتر و در مواردی که مرگ ناگهانی غیرقابل توضیح در کودکان (SUDC) نامیده می‌شود، هستند. بیش از نیمی از این کودکان نوپا هستند.

یافته‌های مطالعه از ثبت بیش از ۳۰۰ مورد SUDC بدست می‌آید که یک دهه پیش توسط محققان دانشکده پزشکی NYU Grossman ایجاد شده است. محققان از تجزیه و تحلیل پرونده پزشکی گسترده و شواهد ویدئویی اهدایی خانواده‌ها برای ثبت مرگ غیرقابل توضیح هفت کودک نوپا بین سنین ۱ تا ۳ سال که به طور بالقوه به تشنج نسبت داده می‌شد، استفاده کردند. به گفته نویسندگان این مطالعه، این تشنج‌ها کمتر از ۶۰ ثانیه طول کشید و در ۳۰ دقیقه بلافاصله قبل از مرگ هر کودک رخ داد.

برای دهه‌ها، محققان به دنبال توضیحی برای رویداد‌های مرگ ناگهانی در کودکان بودند و متوجه ارتباط بین افرادی که سابقه تشنج‌های ناشی از تب داشتند (تشنج‌های همراه با تب) بودند. تحقیقات قبلی گزارش داده بود کودکانی که به طور ناگهانی و غیرمنتظره می‌میرند، ۱۰ برابر بیشتر از کودکانی که به طور ناگهانی و غیرمنتظره نمی‌میرند، دچار تشنج تب می‌شوند. تشنج ناشی از تب نیز در یک سوم موارد SUDC ثبت شده در NYU Langone Health مشاهده می‌شود.

این مطالعه جدید که در ژورنال Neurology آنلاین در ۴ ژانویه منتشر شد، شامل تجزیه و تحلیلی توسط تیمی متشکل از هشت پزشک از موارد نادر SUDC بود که برای آن‌ها فیلم‌های ضبط‌شده خانگی نیز از سیستم‌های امنیتی یا دوربین‌های تخت‌خواب تجاری انجام شده بود، در حالی که هر کودک در حال انجام بود. در شب یا بعد از ظهر مرگ خود می‌خوابند.

پنج مورد از هفت ضبط در آن زمان بدون توقف اجرا می‌شد و صدای مستقیم و حرکت قابل مشاهده را نشان می‌داد که نشان دهنده وقوع تشنج است. دو ضبط باقیمانده توسط صدا یا حرکت انجام شد، اما تنها یکی نشان داد که تشنج عضلانی، نشانه تشنج، رخ داده است. همچنین، تنها یک کودک نوپا دارای سابقه مستند قبلی تشنج تب بود. همه کودکان در این مطالعه قبلاً تحت کالبد شکافی قرار گرفته بودند که هیچ دلیل قطعی مرگ را نشان نداد.

مطالعه ما، اگرچه کوچک است، اما اولین شواهد مستقیم را ارائه می‌دهد که تشنج ممکن است مسئول برخی از مرگ‌های ناگهانی در کودکان باشد، که معمولاً در هنگام خواب مشاهده نمی‌شود. “این یافته‌های مطالعه نشان می‌دهد که تشنج‌ها بسیار شایع‌تر از آن چیزی است که تاریخچه پزشکی بیماران نشان می‌دهد، و برای تعیین اینکه آیا تشنج در مرگ‌های ناشی از خواب در کودکان نوپا، و به طور بالقوه در نوزادان، کودکان بزرگ‌تر و بزرگسالان اتفاق می‌افتد، تحقیقات بیشتری لازم است.

منبع: فرتاک نیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین