آفتابنیوز : آفتاب: بر اساس بررسی جدید، دستگاههای تلویزیون مجهز به اینترنت با فراگیرشدن عادت استفاده از ویجتها در صفحههای تلویزیون ظرف چند سال آینده به طور گستردهتری مورد استفاده قرار میگیرند.
طبق این بررسی که توسط موسسه تحلیلی Ernst & Young انتشار یافته، ویجتها یا برنامههای کوچک در حال حاضر در دستگاههایی مانند تلفن همراه و رایانهها برای اجرای برنامههای سبک مورد استفاده قرار میگیرند و این برنامهها میتوانند در دستگاههای تلویزیون نیز قرار بگیرند.
ویجتهای تلویزیون به گونهای طراحی شدهاند تا محتوای منتخب را از اینترنت دریافت کرده و مکمل تماشای تلویزیون باشند. بهعنوان مثال کاربران میتوانند اطلاعات هواشناسی را برروی صفحه تلویزیون مشاهده یا کالاهای تبلیغ شده در تلویزیون را از فروشگاههای آنلاین خریداری کنند.
بر اساس این بررسی، بسیاری از مصرفکنندگان ایده همراه کردن تلویزیون با اطلاعات از اینترنت را جالب توجه میدانند.
طبق برآوردهای موسسه Parks Associates، فروش تلویزیونهای مجهز به اینترنت در سال 2009 ممکن است کمتر از 500 هزار دستگاه باشد اما تا سال 2013 به بالای 6 میلیون دستگاه میرسد.
ویجتها میتوانند متصل کننده محتوای اینترنت و تلویزیون به یکدیگر باشند. تلویزیون در حال حاضر در حال رقابت با وب برای جلب بینندگان است و ویجتها میتوانند جستوجوی محتوا از طریق هر دوی این ابزار را تسهیل کرده و امکان انتخاب سرگرمی بیشتری را برای بینندگان مهیا سازند.