کد خبر: ۹۲۶۹۸۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹

در دیدار پزشکیان و اعضای کمیسیون بهداشت مجلس چه گذشت؟

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به دیدار اعضای کمیسیون بهداشت با رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور قول دادند در جلسه سران قوا موضوع بحث ترخیص کالا‌های حوزه سلامت و غذای مردم اولویت اول ایشان در جلسه سران قوا باشد.
در دیدار پزشکیان و اعضای کمیسیون بهداشت مجلس چه گذشت؟
آفتاب‌‌نیوز :

سلمان اسحاقی سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات جلسه اعضای کمیسیون بهداشت با رئیس جمهور گفت: امروز صبح اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای با رئیس جمهور داشتند که نمایندگان دغدغه‌های حوزه بهداشت و درمان کشور را به ریاست محترم جمهور تقدیم کردند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور هم نزدیک به دو دهه تجربه حضور در کمیسیون بهداشت و درمان را داشتند و شناخت خوبی نسبت به این دغدغه‌ها داشتند.

وزیر بهداشتی به مجلس معرفی می‌کنیم که توانایی اجرای قانون و سیاست‌های ابلاغی رهبری را داشته باشد 

اسحاقی افزود: نکات مهمی در این جلسه مطرح شد. رئیس جمهور اشاره کردند که سعی می‌کنیم شخصی را به عنوان وزیر بهداشت به مجلس معرفی کنیم که توانایی اجرای قانون و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه هفتم را داشته باشد.

اسحاقی تصریح کرد: رئیس جمهور گفت که اعتقاد اینجانب این است که یکی از نشانه‌های تقوا درست عمل کردن و تخصص در کاری است که شخص در آن جایگاه گمارده می‌شود و این هدف ما برای انتخاب وزرا به مجلس شورای اسلامی مخصوصاً در حوزه بهداشت و درمان است.

تاکید بر لزوم ثبات مدیریتی در کشور 

اسحاقی بیان کرد: همچنین رئیس جمهور به این موضوع نیز اشاره کردند که یکی از دلایلی که ما در کشور با چالش‌های بسیار زیادی مواجه هستیم بی ثباتی در مدیران است که باعث شده مدیریت در کشور جان نگیرد؛ لذا با این هدف ما مدیرانی را انتخاب خواهیم کرد بتوانیم شاهد ثبات مدیریتی در کشور باشیم.

توجه رئیس‌جمهور به اجرای کامل قانون پزشک خانواده و قانون جوانی جمعیت

اسحاقی گفت: رئیس جمهور توجه ویژه به اجرای کامل قانون پزشک خانواده همچنین قانون حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت خواهند داشت. اعضای کمیسیون به این موضوع نیز اشاره کردند که قانون حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت در بحث‌های مختلف آن در حوزه پرداخت تسهیلات، زمین، خودرو و همه مشوق‌هایی که به عبارتی در این قانون دیده شد بعضاً کامل و درست اجرا نشده است. 

اسحاقی بیان کرد: برخورداری عادلانه مردم روستا‌ها و شهر‌های کشور و دسترسی آسان از خدمات بهداشت و درمان، عدم تمرکز امکانات درمانی و متخصصان در کلانشهر‌ها از مواردی بود که در این جلسه مطرح شد چرا که امروز شاهد این هستیم که ۶۰ درصد از متخصصان کشور در ۵ کلانشهر حاضر هستند و این باعث ضرر شده است.

تاکید بر جلوگیری از خروج نخبگان 

وی ادامه داد: جلوگیری از خروج نخبگان با یک برنامه‌ریزی و یک چشم انداز بسیار نتیجه بخش نیز از مواردی بود که در جلسه اعضای کمیسیون بهداشت و درمان با رئیس جمهور محترم مطرح شد.

اسحاقی تاکید کرد: رئیس جمهور به این موضوع اشاره کردند که متاسفانه مواد مصرفی تجهیزات و مواد اولیه دارو در گمرکات است به عنوان مثال ۱۷ میلیون دلار ما کالا‌های اهدایی در حوزه بهداشت در گمرک مانده‌اند که از این ۱۷ میلیون دلار ۱۵۰ هزار تا کیت تشخیصی است که می‌تواند برای تشخیص تب دنگی استفاده شود. 

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: رئیس جمهور قول دادند در جلسه سران قوا موضوع بحث ترخیص کالا‌های حوزه سلامت و غذای مردم اولویت اول ایشان در جلسه سران قوا باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین