کد خبر: ۹۲۷۰۱۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰

پورشه تسلیم شد؛ مشتریان، خودرو‌های برقی را نمی‌خواهند؟!

پورشه به‌تازگی تغییر رویکردی چشمگیر در استراتژی برقی‌سازی خود داشته است. این خودروساز آلمانی که پیشتر اهداف بلندپروازانه‌ای برای فروش خودروهای تمام‌برقی در سال‌های آینده تعیین کرده بود، اکنون با چالش کاهش تقاضا و محدودیت‌های زنجیره تامین روبه‌رو شده است.
پورشه تسلیم شد؛ مشتریان، خودرو‌های برقی را نمی‌خواهند؟!
آفتاب‌‌نیوز :

پورشه، خودروساز لوکس، اخیراً اعلام کرد اهداف فروش خودرو‌های برقی خود را به دلیل کمبود تقاضا کاهش می‌دهد. این تغییر در استراتژی پس از هشدار این شرکت درباره کمبود قطعات آلومینیومی ناشی از سیل در یکی از کارخانه‌های تامین‌کننده اصلی آن در اروپا صورت گرفت.

پورشه فروش خودرو‌های برقی خود را به دلیل کمبود تقاضا از سوی مشتریان کاهش داده است. این شرکت پیش از این اعلام کرده بود تا سال ۲۰۳۰، خودرو‌های برقی تا ۸۰ درصد از اهداف فروش جدیدش را تشکیل خواهند داد. اما اکنون مدیران شرکت می‌گویند این رقم به تقاضای مشتریان بستگی دارد.

پورشه اعلام کرد انتقال به خودرو‌های برقی بیش از آنچه پنج سال پیش تصور می‌کردند طول خواهد کشید. استراتژی محصول پورشه به گونه‌ای تنظیم شده است که بتواند بیش از ۸۰ درصد از وسایل نقلیه خود را به صورت تمام‌برقی در سال ۲۰۳۰ تحویل دهد، البته به شرطی که تقاضای مشتریان و توسعه حمل‌ونقل برقی اجازه دهد.

پورشه تنها خودروسازی نیست که با کمبود تقاضا برای خودرو‌های برقی مواجه است. بسیاری از رانندگان به دلیل نگرانی‌ها در مورد آخرین فناوری‌ها و همچنین جایگزین‌های «سوخت الکترونیکی» کم‌کربن برای بنزین، تمایلی به استفاده از خودرو‌های برقی ندارند.

سخنگوی پورشه می‌گوید: «این شرکت هدف خود را کاهش نمی‌دهد بلکه فقط منعکس‌کننده وضعیت توسعه تحرک برقی در سراسر جهان است.» در بیانیه قبلی، این شرکت اعلام کرده بود استراتژی محصول‌شان به گونه‌ای طراحی شده است که بیش از ۸۰ درصد از خودرو‌های جدیدشان در سال ۲۰۳۰ کاملاً برقی شوند، به شرطی که تقاضای مشتریان و توسعه حمل‌ونقل برقی در مناطق مختلف جهان اجازه دهد.

پورشه اعلام کرد پیشرفت‌های بیشتر را از نزدیک زیر نظر دارد و به شکلی انعطاف‌پذیر برای آینده در موقعیتی قرار گرفته است که بتواند به آخرین الزامات و مقررات مشتریان حتی پس از سال ۲۰۳۰ واکنش نشان دهد. انعطاف‌پذیری بین ظرفیت‌های تولید خودرو‌های بنزینی (ICE)، برقی (BEV) و هیبریدی (PHEV) کلید و ضروری برای برآورده کردن نیاز‌های متفاوت مشتریان و بازار است.

پورشه با توجه به کمبود تقاضا برای خودرو‌های برقی، اهداف فروش خود را تعدیل کرده و به انعطاف‌پذیری در تولید و استراتژی‌های آینده اهمیت می‌دهد. این شرکت همچنان به دنبال توسعه فناوری‌های نوین و برآورده کردن نیاز‌های متغیر مشتریان است تا بتواند در بازار جهانی رقابت کند و به اهداف محیط‌زیستی خود نیز پایبند بماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین