کد خبر: ۹۲۷۰۲۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲

رزمایش نظامی در مولداوی با حضور نیرو‌های ناتو آغاز شد

خبرگزاری «تاس» روسیه امروز (دوشنبه) گزارش داد که یک رزمایش نظامی با حضور نظامیان آمریکا و رومانی در مولداوی آغاز شده است.
رزمایش نظامی در مولداوی با حضور نیرو‌های ناتو آغاز شد
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع مولداوی در بیانیه‌ای اعلام کرد: هدف از این رزمایش، توسعه توانایی‌های عملیاتی و افزایش قابلیت همکاری نیرو‌های شرکت‌کننده است. یگان‌های فنی-نظامی و سامانه‌های توپخانه ارتش ملی به این رزمایش می‌پیوندند.

این وزارتخانه در حالی که اعلام کرد «در روز‌های آتی تجهیزات نظامی در جاده و خیابان‌های مولداوی دیده می‌شود»، از مردم خواست که آرامش خود را حفظ کنند.

طبق این گزارش، مولداوی بار‌ها میزبان نیرو‌های نظامی کشور‌های آمریکا، انگلیس، آلمان و رومانی بوده است.

خبرگزاری «تاس» روسیه همچنین به نقل از نتایج یک نظرسنجی که در ماه ژوئیه (تیر/مرداد) منتشر شده است، افزود: این نظرسنجی نشان داد که ۵۸ درصد از شهروندان مولداوی مخالف عضویت این کشور در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند و تنها ۲۶ درصد از پیوستن به این ائتلاف حمایت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، پیوستن اوکراین و مولداوی به ویژه پس از حمله روسیه به اوکراین، فوریت جدیدی را در سیاست گسترش اتحادیه اروپا ایجاد کرد.

در همین حال، سران اتحادیه اروپا پیشتر مذاکرات عضویت اوکراین و مولداوی در این اتحادیه را آغاز کردند؛ روندی که ممکن است سال‌ها طول بکشد. آغاز مذاکرات عضویت یک کشور در اتحادیه اروپا مستلزم رای موافق همه اعضای این اتحادیه است.

از سوی دیگر، مولداوی بار‌ها روسیه را به ترتیب دادن جنگ ترکیبی علیه این کشور، مداخله در انتخابات و اجرای کمپین‌هایی برای انتشار اطلاعات جعلی با هدف سرنگونی دولت این کشور متهم کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین