کد خبر: ۹۲۷۰۳۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۸

وزیر اسرائیلی: اگر به ما حمله شود، از شناور‌هایی در یونان و قبرس کمک می‌گیریم

«اگر هدف حمله‌ای قرار بگیریم، از نیروی هوایی اسرائیل و شناور‌هایی از آتن در یونان و لارناکا در قبرس کمک می‌گیریم.»
وزیر اسرائیلی: اگر به ما حمله شود، از شناور‌هایی در یونان و قبرس کمک می‌گیریم
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر حمل‌ونقل رژیم صهیونیستی مدعی شد، در صورتی که به این رژیم حمله شود، از نیروی هوایی ارتش خود و همچنین شناور‌هایی از یونان و قبرس کمک می‌گیرد.

«میری رگو» وزیر حمل‌ونقل رژیم صهیونیستی مدعی شد، «اگر هدف حمله‌ای قرار بگیریم، از نیروی هوایی اسرائیل و شناور‌هایی از آتن در یونان و لارناکا در قبرس کمک می‌گیریم.»

این اظهارنظر در پی ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران و «فؤاد شکر» فرمانده نظامی حزب‌الله لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت توسط رژیم صهیونیستی و پیش‌بینی‌ها در خصوص حمله گسترده محور مقاومت به سرزمین‌های اشغالی گفته شده است.

پیشتر «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان به قبرس درباره ایفای هرگونه نقش حمایتی از رژیم صهیونیستی در هرگونه حمله علیه لبنان هشدار داد.

حزب‌الله لبنان همچنین اطلاعاتی از رزمایش‌های سالانه رژیم صهیونیستی در قبرس، جزیره کوچک واقع در دریای مدیترانه و عضو اتحادیه اروپا که از نظر جغرافیایی فاصله اندکی با لبنان و اراضی اشغالی دارد، به دست آورد.

همچنین انگلیس از ۲ پایگاه نظامی تحت حاکمیت خود در خاک قبرس در عملیات‌ها در سوریه و اخیرا در یمن استفاده کرده است.

سال گذشته نیز ارتش رژیم صهیونیستی رزمایش‌هایی را در خاک قبرس برای شبیه‌سازی جنگ علیه لبنان آغاز کرد.

وزارت دفاع قبرس مارس ۲۰۱۶ آغاز رزمایش‌های نظامی مشترک خود با ارتش رژیم صهیونیستی را در چارچوب توافقنامه همکاری نظامی امضا شده میان دو طرف اعلام کرد.

حریم هوایی یونان نیز فرصتی را برای تمرینات نیروی هوایی این رژیم در محیطی ناآشنا و انجام پرواز‌های طولانی فراهم کرد و علاوه بر این یونان سامانه‌های پدافند هوایی اس۳۰۰ روسیه را در اختیار دارد که برای نیروی هوایی رژیم صهیونیستی فرصت تمرین مقابله با این سامانه‌ها را فراهم می‌کند.

منبع: فرارو
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین