کد خبر: ۹۲۷۰۷۹
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۸

چرا در این رشته‌ها امیدی به مدال نداریم؟

اگر قرار نیست از بعضی رشته‌ها توقع مدال داشته باشیم، چرا ورزشکارش را به المپیک اعزام می‌کنیم؟
چرا در این رشته‌ها امیدی به مدال نداریم؟
آفتاب‌‌نیوز :

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان درباره نتایج کاروان تیم ایران در المپیک ۲۰۲۴ گفته: «باید روی هفته دوم مسابقات تمرکز داشته باشیم و تا به اینجای کار نیز از هیچ کدام از رشته‌هایی که در مسابقات شرکت کردند، توقع مدال نداشتیم.» و خب سوالی که پیش می‌آید، این است که آخرش چه؟ اصلا اگر قرار نیست از بعضی رشته‌ها توقع مدال داشته باشیم، چرا ورزشکارش را به المپیک اعزام می‌کنیم؟

آیا بهتر نیست کلا در رشته‌هایی ورزشکار اعزام کنیم که به کسب مدال در آن‌ها امیدواریم؟ اینجوری کلی هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنیم! البته مسئله فقط چند ورزشکار در این رشته‌ها نیستند. مهم این است که در همین رشته‌هایی که امیدی به مدال آوردن آن‌ها نیست، کلی رئیس و مدیر و همراه با ورزشکاران به المپیک اعزام می‌شوند که بودن‌شان هیچ تاثیری ندارد جز افزایش هزینه‌ها!

 اما واقعیت این است که این راه‌حل خوبی نیست. راه‌حل این است که از یک جایی به بعد، از مرحله کسب تجربه در المپیک عبور کنیم و به سمت مدال‌آوری برویم. این وضعیت تا کی قرار است ادامه داشته باشد؟ آیا ۸ سال دیگر، ۱۲ سال دیگر هم در این رشته‌ها نباید امید به کسب مدال داشته باشیم؟ همین حالا هم اگر چه دیر است، اما باید از یک جایی شروع کرد.

باید برای این رشته‌ها مربیان طراز اول جهان، امکانات مناسب، اردو‌ها و تمرینات به‌روز و سخت فراهم کرد تا در المپیک‌های بعدی شاهد چنین وضعیتی نباشیم و ورزشکاران این رشته‌ها صرفا نقش توریست را در المپیک‌ها ایفا نکنند و کاروان ایران در هفته اول المپیک هم شانس کسب مدال را داشته باشد.

استقلال و پرسپولیس در لیگ بیست و چهارم به جای ورزشگاه آزادی باید در ورزشگاه تختی میزبان رقبای‌شان باشند. در واقع گفته شده بود بازی‌های خانگی استقلال و پرسپولیس تا پایان لیگ‌برتر، به جز بازی‌های مهم که در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، در ورزشگاه تختی انجام خواهد شد. حالا، اما ایسنا خبر داده که ورزشگاه تختی هم به احتمال فراوان به دلیل مشکلات زیرساختی سه هفته نخست لیگ برتر در دسترس نخواهد بود و سرخابی‌های پایتخت باید به دنبال ورزشگاه دیگری برای میزبانی در هفته‌های ابتدایی بگردند.

ظاهرا پیمانکار جدید چمن این ورزشگاه اعلام کرده که برای آماده‌سازی تختی به ۳ هفته تا یک ماه زمان نیاز دارد. بگذریم که جناب داوود رفعتی دبیر ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها درباره شرایط تختی گفته بود: «ورزشگاه تختی تقریبا آماده است و اشکالات جزئی دارد.»

همچنین علی جوادی، مدیرکل ورزش استان تهران حدود یک ماه پیش در رابطه با شرایط ورزشگاه تختی گفته بود: «اداره کل استان تهران در یک اقدام جهادی و کار شبانه‌روزی، شرایط را تا ۹۵ درصد آماده کرده است.» واقعا احسنت و صدآفرین به این همه مدیریت!

آدم زبانش بند می‌آید از این همه کاربلدی! فکرش را بکنید! یک ورزشگاه در حدود یک ماه پیش تا حدود ۹۵ درصد آماده برگزاری بازی‌ها بوده، اما بعد از یک ماه و در فاصله دو هفته تا شروع مسابقات، کار آن ۵ درصد نه‌تن‌ها انجام نشده بلکه مشخص شده که مشکلاتی زیرساختی هم وجود دارد و در واقع از ۹۵ درصد آمادگی رسیده‌ایم به حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد آمادگی! البته می‌دانیم دوستان و مدیران تا همین جا هم فراتر از انتظارات ظاهر شده‌اند. دست‌شان درد نکند.

منبع: روزنامه هفت صبح

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین