کد خبر: ۹۲۷۰۹۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۸

حمله موشکی به پایگاه عین الاسد

منابع خبری گزارش دادند که پایگاه آمریکایی «عین الاسد» در غرب عراق، هدف حمله موشکی قرار گرفته است.
حمله موشکی به پایگاه عین الاسد
آفتاب‌‌نیوز :

 یک منبع امنیتی شامگاه امروز دوشنبه خبر داد که صدای دو انفجار در نزدیکی پایگاه آمریکایی «عین الاسد» در غرب عراق شنیده شده است. برخی منابع می‌گویند که علت این انفجارها، حمله موشکی است.

شبکه خبری المیادین به نقل از منابع خود خبر داد که صدای سه انفجار در پایگاه عین الاسد شنیده شده است.

این منابع می‌گویند که صدای انفجار‌ها ناشی از حمله راکتی و پهپادی است. خبرگزاری رویترز هم خبر داد که عین الاسد، مورد دو حمله موشکی قرار گرفته است.

نیرو‌های مقاومت عراق پس از وقفه چند ماهه، حملات خود را مجددا به پایگاه‌های آمریکا از سر گرفته‌اند. مقاومت تأکید دارد که باید آمریکا از خاک عراق خارج شود.

وزارت دفاع عراق و آمریکا دومین گفتگو برای همکاری امنیتی مشترک را در روز‌های ۲۲ و ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۴ در واشنگتن انجام دادند. هدف اصلی این مذاکرات، خروج نظامیان آمریکایی بود.

مذاکرات میان بغداد و واشنگتن در فوریه گذشته با تصویب کاهش تدریجی شمار نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش و در نهایت پایان دادن به ماموریت این نیرو‌ها آغاز شد و دو دور دیگر این مذاکرات در ماه‌های مارس و آوریل برگزار شد، اما تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

 آمریکا که تصمیم داشت اواخر ژوئیه جدولی را برای کاهش نیروهایش در عراق ارائه کند، بدون ارائه هیچ توضیحی از تصمیم خود منصرف شد. 

پیشتر رسانه‌های عراقی گزارش داده بودند که بغداد به صورت شفاهی به واشنگتن ابلاغ کرده که نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی آمریکا باید بین هشت ماه تا یک سال از عراق خارج شوند وگرنه دولت عراق موضعی یک‌جانبه اتخاذ و پایان حضور آمریکا در عراق را همسو با قوانین عراق اعلام می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین