کد خبر: ۹۲۷۲۲۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲
در یک نظرسنجی

هریس برتری‌اش را بر ترامپ بیشتر کرد

بر اساس اکثر نظرسنجی‌ها، کامالا هریس از زمانی که کارزار انتخاباتی ریاست‌جمهوری را از جو بایدن تحویل گرفته است، از پیشتازی دونالد ترامپ کاسته است. جدیدترین نظرسنجی مورنینگ‌کانسالت هم نشان می‌دهد هریس با چهار امتیاز از ترامپ پیشی گرفته است که رکورد بالاتری برای این نامزد ریاست‌جمهوری دموکرات در نزدیک به یک سال گذشته است.
هریس برتری‌اش را بر ترامپ بیشتر کرد
آفتاب‌‌نیوز :

در آخرین نظرسنجی مورنینگ‌کانسالت که دوشنبه منتشر شد، «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد دموکرات‌ها با ۴۸ درصد به ۴۴ درصد از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان پیشی گرفته است.

در این نظرسنجی، ۵ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده «فردی دیگر» را انتخاب کردند و ۴ درصد گفتند که فعلا انتخابی ندارند. نظرسنجی هفتگی مورنینگ‌کانسالت برای سومین هفته متوالی نشان می‌دهد که ترامپ عقب‌تر از هریس است.

هریس همچنین در نظرسنجی سی‌بی‌اس نیوز که یکشنبه منتشر شد، با یک امتیاز از ترامپ پیشی می‌گیرد، تا حدی به این دلیل که رای‌دهندگان جوان‌تر و سیاه‌پوست می‌گویند احتمال بیشتری برای رای دادن دارند و زنان هم معتقدند که هریس بیشتر از منافع آنها حمایت می‌کند (حاشیه خطا ۲.۱ درصد).

نظرسنجی سی‌بی‌اس نیوز که از ۳۰ ژوئیه تا ۲ اوت انجام شد، همچنین نشان داد که ترامپ و هریس در میان رای‌دهندگان در هفت ایالت اصلی کلیدی شامل میشیگان، پنسیلوانیا، آریزونا، ویسکانسین، جورجیا، کارولینای شمالی و نوادا با هم رقابت تنگاتنگی دارند.

ترامپ حداقل در هشت نظرسنجی دیگر از زمان کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی نسبت به هریس پیش است، اما اکثر آنها نشان می‌دهند که برتری ترامپ مقابل هریس به نسبت زمان رقابت این رئیس‌جمهور سابق آمریکا با بایدن، کاهش یافته و محبوبیت هریس بعد از اعلام نامزدی افزایش یافته است.

بر اساس نظرسنجی اکونومیست – یوگاو که روز چهارشنبه منتشر شد، هریس در رقابتی پنج‌جانبه با رابرت اف کندی جونیور، جیل استاین و کرنل وست، ۲ امتیاز از ترامپ جلوتر است (۴۶ درصد به ۴۴ درصد.)

نظرسنجی‌ها همچنین به طور مداوم نشان می‌دهند که هریس از بایدن بهتر عمل می‌کند؛ بایدن در نظرسنجی‌های مورنینگ‌کانسالت، سی‌ان‌ان-اس‌اس‌آراس، وال‌استریت‌ژورنال و تایمز-سیه‌نا قبل از خروج از رقابت، با شش امتیاز از ترامپ عقب بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین